• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129842
+
-

رکورد‌ها به زیدان لبخند می زنند یا توخل؟

موفق‌ترین تیم اروپا ، امشب در حالی مقابل چلسی به میدان می‌رود که تاکنون نتوانسته این تیم را شکست دهد

رکورد‌ها به زیدان لبخند می زنند یا توخل؟

پرونده نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا امشب با برگزاری بازی چلسی و رئال بسته می‌شود تا دومین فینالیست این بازی‌ها هم مشخص شود. چلسی که در بازی رفت رئال را در خانه‌اش با نتیجه یک-یک متوقف کرده، امید زیادی دارد امشب در خانه خودش فینالیست شود اما نباید فراموش کرد که حریف این تیم رئالی است که با زیدان نتایج فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان گرفته است. مهم‌تر اینکه زیدان در سال‌های اخیر نشان داده مربی بازی‌های بزرگ است و تحت فشار نتایج بهتری می‌گیرد.
   اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، زیدان از وجود واران و راموس در ترکیب برای بازی امشب مقابل چلسی نمی‌تواند بهره‌ای ببرد و این یعنی زوج ناچو و میلیتائو بار دیگر در قلب خط دفاعی قرار می‌گیرد. البته ممکن است راموس هم از ابتدا در ترکیب باشد و رئال بار دیگر با دفاع سه‌نفره که چندان برای‌شان شگون ندارد به زمین برود. میلیتائو 9بازی پیاپی فیکس بوده و رئال در این بازی‌ها تنها 3 گل دریافت کرده که یکی مقابل همین چلسی بوده است. او حتی یک گل هم به اوساسونا زد تا اعتماد به نفس بالایش را نشان دهد. تنها او و کورتوا در این 9دیدار به‌طور کامل 810دقیقه بازی کردند.
  زیدان فصل گذشته از هیچ بازیکنی از کاستیا استفاده نکرد اما در این فصل از 6بازیکن استفاده کرده که دست‌کم 3 تای آنها قرار است فصل آینده به تیم اصلی اضافه شوند؛ پارک ماروین (20ساله)، سرخیو آریباس (19ساله)، ویکتور چوست (21ساله)، آنتونیو بلانکو (20ساله)، میگل گوتیرس (19ساله) و هوگو دورو (21ساله). برای بازی امشب هم اگر مندی که تازه به تمرینات اضافه شده، در دسترس نباشد با توجه به دوری مارسلو از اردو و حضورش در انتخابات مادرید و دیر اضافه شدن به تیم ممکن است میگل در این بازی در پست مدافع چپ به میدان برود. بلانکو و آریباس هم شانس بازی دارند. راموس سرحال تمرین کرده ولی هنوز تصمیمی درباره فیکس شدن او گرفته نشده است. او با اینکه در بازی با اوساسونا هنگام دیدن فلورنتینو پرس روی سکوها با برخورد سرد رئیس باشگاه روبه‌رو شد اما به‌گفته مارکا احتمالا در تیم برای 2 فصل دیگر ماندنی خواهد بود و موافقت کرده دستمزدش را 10 درصد کاهش دهد. والورده هم آخرین تست‌های کوویدش مثبت بوده و احتمالا این بازی را از دست داده است.
 واران از عضله پای راست دچار مصدومیت شده و ۱۰ روز غایب خواهد بود و بازی با چلسی را از دست داده است.
 رئال در عرض 4 روز ممکن است لالیگا و لیگ قهرمانان را در بازی با چلسی و سپس سویا از دست بدهد یا به هر دوی آنها نزدیک شود. رئال مادرید در ۲۹روز گذشته ۹بازی انجام داده است که میانگین هر 3.2روز یک بازی بوده، آن هم بدون شکست.
 بازی در استمفورد بریج آسان نیست؛ رئال تاکنون بردی مقابل چلسی نداشته و شرایط این ورزشگاه هم فرق دارد. این ورزشگاه ابعاد کوچک‌تری نسبت به ورزشگاه دی‌استفانوی مادرید دارد و برای رسیدن به دروازه حریف 1.7متر مسیر کوتاه‌تر است.
 در ترکیب چلسی کواچیچ به این بازی هم نمی‌رسد و نمی‌تواند مقابل تیم سابقش بازی کند. رودیگر اما ممکن است در خط دفاع قرار بگیرد. این بازیکن در آخرین تمرین با ماسک محافظ سر حضور داشت.
 توماس توخل که دیدار رفت در خانه حریف را با نتیجه عالی یک-یک تمام کرده، به‌دنبال این است که نخستین فردی لقب بگیرد که به‌عنوان سرمربی در 2 فصل پیاپی با 2 تیم مختلف به فینال لیگ قهرمانان رفته است. او فصل قبل با پاری‌سن‌ژرمن در فینال به بایرن‌مونیخ باخته بود. این در حالی است که زیدان با 3قهرمانی، در کنار کارلو آنچلوتی و باب پیزلی موفق‌ترین مربی در تاریخ جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان اروپاست.
 چلسی در لیگ برتر زیر نظر توخل بهترین عملکرد را داشته؛ گل‌های خورده - 8(کمترین)، کلین شیت - 11(بیشترین)، شوت متحمل شده در چارچوب – 35 (کمترین)، موقعیت گلزنی – 188 (بیشترین)، شوت در چارچوب – 88 (بیشترین). چلسی نخستین تیم این فصل 5 لیگ اروپایی است که به 30کلین‌شیت در همه رقابت‌ها می‌رسد.
  این هفته تیم بانوان چلسی هم که از بایرن عقب بود، 4 بریک به پیروزی رسید و به فینال لیگ قهرمانان بانوان راه یافت تا حریف بارسلونا شود. حالا تیم مردان می‌خواهد به فاصله چند روز افتخار خانم‌ها را تکرار کند.
  داور بازی امشب دنیله اورساتو خواهد بود که رئالی‌ها از او هم خاطره خوبی ندارند و این داور را عامل اصلی حذف تیم‌شان در برابر منچسترسیتی در فصل گذشته می‌دانند و معتقدند پنالتی سیتی و اخراج راموس اشتباه بود. او در 2دیدار دیگری که برای رئال سوت زد (گالاتاسرای و مالمو) مشکل خاصی نداشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید