• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129793
+
-

محدودیت‌سازی‌ صداوسیما برای رئیس‌جمهور

 چالش‌های صدا و سیما با دولت دوازدهم به سریال ادامه‌داری بدل شده است و هر بار با علنی‌شدن گوشه‌هایی از سبک تعاملی این سازمان با دولت، بر آن دمیده می‌شود.
 بعد از ماجرای مستندسازی‌ها و سریال‌سازی‌‌های صدا و سیما در بحث مذاکرات برجامی و تضعیف روند کاری دیپلمات‌های کشورمان که موجی از واکنش‌ها را به‌دنبال داشت و حتی سبب گلایه صریح و جدی رئیس‌جمهوری از صدا و سیما در یکی از نشست‌های هیأت دولت شد، حالا در جدید‌ترین اقدامات، از صدا و سیما، خبر رسیده که ستاد انتخابات صدا و سیما میزان پخش برنامه‌های رئیس‌جمهوری را به تنها 3برنامه محدود کرده است.
علیرضا معزی معاون اطلاع‌رسانی و ارتباطات ریاست‌جمهوری در توییترش نوشت: ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما با ایجاد محدودیت برای پخش زنده برنامه‌های رئیس‌جمهور به دفتر وی اعلام کرده که به ‌علت حساسیت فضای انتخابات تنها اجازه پخش زنده سخنان او در 3جلسه هیأت دولت، ستاد کرونا و پنجشنبه‌های افتتاح را خواهد داد.
او نوشته است که روحانی در روزهای کارگر و معلم، به گفت‌وگو با نمایندگان این دو قشر معزز می‌نشست اما سخنان امسال او در دیدار با معلمان و کارگران با تصمیم ستاد انتخابات صدا و سیما و ایجاد محدودیت پخش زنده برنامه‌های رئیس‌جمهوری به 3جلسه‌ در هفته، روی آنتن نرفت. ایجاد محدودیت در روند پخش سخنرانی‌های روحانی در حالی است که او نه شرایط کاندیداتوری در انتخابات را دارد و نه در حلقه اولیه یارانش در پاستور کسی سودای ریاست‌جمهوری را در سر می‌پروراند که ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری گمان بهره‌برداری انتخاباتی از سخنان او را که ارشدترین مقام اجرایی کشور است و با رأی 24میلیونی بر این مسند تکیه زده، داشته باشد. نکته جالب‌تر این که با وجود عدم سودای کاندیداتوری روحانی، روسای دو قوه دیگر یعنی قوای مقننه و قضاییه هر دو جزو کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و نام‌شان روزانه و مکررا در خبرهای انتخاباتی بازگو می‌شود اما صدا و سیما با دستی باز اخبار هر دو قوه و روسای آنها‌ را پوشش می‌دهد و تا‌کنون هم خبری از ایجاد محدودیت برای این دو کاندیدای بالقوه انتخاباتی از جانب صدا و سیما منتشر نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید