• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129792
+
-

رئیس قوه قضاییه:

عقب ماندگی‌های احساس عدالت در جامعه را جبران کنیم

رئیس قوه قضاییه پیشنهاد کرد هنرمندان برای به تصویر کشیدن معضلات، در دادگاه‌ها و در زندان‌ها حضور یابند و با اطلاع از جزئیات پرونده‌ها و گفت‌وگو با آسیب‌دیدگان اجتماعی علل وقوع آسیب‌های اجتماعی را بررسی کنند و براساس آن فیلم بسازند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در بیست و ششمین نشست نخبگانی ویژه ماه‎های رمضان، در پاسخ به درخواست خانه سینما و تعدادی از سینماگران، میزبان اهالی سینما بود تا با آنها درباره «نقش سینما در کاهش آسیب‎های اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی» هم‌اندیشی کند. او در این مراسم  اجرای عدالت را انگیزه امام و رهبری و همه صلحا و مجاهدان راه خدا و از مهم‌ترین اقتضائات برقراری نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون که گام دوم انقلاب آغاز شده، باید عقب‌ماندگی‌های اجرای عدالت و احساس عدالت در جامعه را جبران کنیم و همه بخش‌ها باید در این زمینه نقش‌آفرین باشند.
به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن تلاش می‌کند اینگونه تبلیغ کند که فساد در کشور ما سیستماتیک است، اما من می‌گویم که فساد در کشور ما سیستمی نیست بلکه یک استثناء در یک اداره و سازمان است.
رئیسی افزود: ممکن است افراد مختلفی در یک پرونده درگیر فساد شده باشند، اما فساد در کشور سیستمی نیست، ولی قطعاً مبارزه با فساد سیستماتیک است و سینماگران می‌توانند در فیلم‌های خود نشان دهند که آنچه در کشور وجود دارد، اراده نظام برای مقابله با فساد است. رئیس دستگاه قضا گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و ذات نظام اسلامی ما فسادپذیری ندارد و اینکه یک گوشه‌ای در یک سازمان اداری فساد می‌شود که اگر به آن توجه نشود مانند هر آسیب اجتماعی بزرگ‌تر می‌شود، اما این مسئله مربوط به مجموعه نظام نمی‌شود و حتماً با آن برخورد می‌شود.
رئیسی افزود: از زمانی که وارد قوه قضاییه شدم گفتم هر پرونده فسادی که از سوی مسئولان دولت‌ها یا افراد و رسانه‌ها مطرح شده و برای مردم دغدغه و ذهنیت به‌وجود آورده، باید رسیدگی و نتیجه آن به افکار عمومی اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید