• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129744
+
-

تازه‌های نشر/ فیلسوفان سیاسی قرن بیستم


«فیلسوفان سیاسی قرن بیستم» نوشته مایکل ایچ. لسناف را خشایار دیهیمی به فارسی برگردانده و نشر ماهی این کتاب را در 432صفحه منتشر کرده است.
کتاب بعد از یادداشت مترجم و مقدمه، مطلبی دارد با عنوان«ماکس وبر و سیاست در قرن بیستم» و سپس 3بخش را پیش‌روی مخاطب می‌گذارد. بخش نخست با عنوان «منتقدان سرمایه‌داری مصرف‌گرا» به این مباحث می‌پردازد: هربرت مارکوزه و مکتب فرانکفورت: استبداد خردِ ابزاری، هانا آرنت: جمهوریخواهی کلاسیک و جهان مدرن و
سی. بی‌مک فرسن: فردگرایی مِلکی و دمکراسی لیبرال. بخش دوم با عنوان «لیبرالیسم صف آراسته» 4مبحث را بررسی کرده است: مایکل اوکشات: عقل‌گرایی و مشارکت مدنی، فریدریش هایک: نظریه نظم خودانگیخته، کارل پوپر: عقل‌گرایی انتقادی و جامعه باز و آیزایا برلین: مونیسم و پلورالیسم.
بخش سوم با عنوان «معاصران» شامل این 4قسمت است: جان راولز: عدالت لیبرالی، رابرت نوزیک: دولت کمینه، یورگن هابرماس: اخلاق گفتمان و دمکراسی و نتیجه‌گیری: پایان تاریخ؟
نشر ماهی چاپ ششم این کتاب را با شمارگان 700نسخه به بهای 68هزار تومان منتشر کرده است.

  مرده‌ها جوان می‌مانند
«مرده‌ها جوان می‌مانند» رمانی است 706صفحه‌ای، نوشته آنا زگرس که علی‌اصغر حداد آن را به فارسی برگردانده است.
رمان سال ۱۹۴۹ نوشته شده و روایتی است از اوضاع آلمان پس از پایان جنگ جهانی اول تا پایان جنگ جهانی دوم؛ دوره‌ای که به برآمدن هیتلر انجامید. زگرس در این رمان سرگذشت چند خانواده با عقاید سیاسی گوناگون را به موازات هم روایت می‌کند تا نشان دهد چه اوضاعی باعث شد جامعه آلمان به چنان انتخاب سیاسی‌ای دست بزند و واکنش بخش‌های مختلف جامعه به این انتخاب چه بود. در این رمان از مقاومت مخفیانه تعدادی از آلمانی‌ها در برابر حکومت نازی‌ها هم یادشده است.
در این رمان، اگروین، یکی از اعضای سازمان اسپارتاکوس، به‌دست افسران ضد‌انقلابی به قتل می‌رسد. این نقطه آغازی می‌شود بر روایتی که آنا زگرس در آن تاریخ آلمان را از 1918تا 1945به رشته تحریر می‌کشد.
 نشر ماهی این کتاب را با شمارگان هزار نسخه، به بهای 110هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید