• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 13 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129740
+
-

میز خبر/ ورود محموله یک میلیون دوزی واکسن کرونا از سوی هلال احمر

محموله یک میلیون دوزی واکسن کرونا از سوی هلال احمر دیروز وارد کشور شد. محمدحسن قوسیان‌مقدم در توضیح بیشتر به ایسنا گفت:« این محموله واکسن، به وزارت بهداشت تحویل داده خواهد شد.» او با اشاره به سختی‌های تهیه و خرید واکسن از کشورهای خارجی گفت: «با توجه به شرایط موجود امکان تهیه واکسن بسیار دشوار است. با وجود این جمعیت هلال احمر پیگیری‌های ویژه‌ای را برای تهیه واکسن انجام داده و انجام خواهد داد» قوسیان گفت:«پول یک میلیون دوز واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر پرداخت شده و هم‌اکنون اینطور نیست که هلال احمر پولی داده باشد اما واکسنی تحویل نگرفته باشد.»

آغاز واکسیناسیون جمعیت عمومی از مهرماه
معاون بهداشت وزارت بهداشت از آغاز فاز چهارم و عمومی واکسیناسیون علیه کرونا در کشور با جمعیتی حدود ۴۰ میلیون نفر از مهرماه خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی توضیح داد: «تا آن زمان، حجم قابل توجهی از واکسن‌های داخلی، در اختیار ما قرار دارد و گروه هدف ما در فاز ۴ حدود ۴۰ میلیون نفر هستند و در این فاز، تمام توان بسیج، هلال احمر و وزارت بهداشت باید به‌کار گرفته شود. شاید کمی دیر نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا واکسیناسیون را به‌خاطر بدعهدی‌های شرکت‌های سازنده آغاز کردیم، اما مطمئن باشید یکی از نخستین کشورهایی هستیم که واکسیناسیون را به پایان می‌رسانیم.»

8500تخت بیمارستانی تهران در اختیار بیماران کرونایی
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه هنوز در قله پیک چهارم قرار داریم گفت: «هم‌اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تخت از ۱۰ هزار تختی که در استان تهران وجود دارد به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.» نادر توکلی به فارس گفت: «وضعیت تخت‌های مورد نیاز بیماران کرونایی مناسب است و هر شخصی در استان تهران که با توصیه پزشک متخصص نیاز به تخت دارد می‌تواند با سامانه 6070تماس بگیرد و براساس آن منطقه زندگی نزدیک ترین بیمارستان به آنها معرفی می‌شود. نام بیمار به بیمارستان داده می‌شود و بیمار در بیمارستان مذکور جایابی می‌شود.» به‌گفته او، ظرفیت در استان تهران حدود ۱۰ هزار تخت برای بیماران کرونایی است و هم‌اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تخت مورد استفاده بیماران بستری قرار گرفته است. ضمن اینکه هنوز در قله پیک چهارم کرونا قرار داریم و از تعداد بیماران کم نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید