• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129660
+
-

نکته بازی/ اعتراض دارم، پس هستم



هفته‌ای 10تا خبر داریم که تیتر آنها با کلمات «اعتراض افشین پیروانی به...» شروع می‌شود. پشت این به، هر چیزی ممکن است وجود داشته باشد؛ از شرایط میزبانی فلان تیم تا قضاوت داور و وضعیت چمن و گرمای هوا و اندازه نان بربری‌های سطح شهر. اگر پیروانی به مذاکرات وین هم اعتراض کند، خیال‌مان جمع خواهد شد که چیزی از قلم نیفتاده است. طبیعتا در برخی موارد حق با مدیر پرسپولیس است، اما وقتی شما از صبح تا شب نسبت به همه‌‌چیز معترض هستید، کم‌کم حرف‌های درست‌تان هم شنیده نمی‌شود. این اتفاقی است که الان برای پیروانی رخ داده و روزبه‌روز بدتر هم می‌شود. او یک ثانیه بعد از بازگشت کاروان پرسپولیس به ایران، به قرنطینه این تیم و برنامه داربی اعتراض کرد اما دیگر کسی حوصله گوش دادن به حرف‌های او را ندارد.

اگر در ایران بود...

در بازی منچستریونایتد و تاتنهام سون هیونگ مین روی برخوردی که با بازیکن حریف داشت، کمی بزرگ‌نمایی کرد. همین مسئله باعث شد کمک‌داور ویدئویی، همان توپ را که در ادامه تبدیل به گل یونایتد شد خطا بگیرد. بعد فضای سنگینی علیه بازیکن کره‌ای تاتنهام درست شد؛ مخصوصا که سولسشائر هم علیه مین اظهارنظر کرد. سپس عده‌ای از هواداران در فضای مجازی به مین توهین نژادپرستانه کردند. باشگاه یونایتد اما رسما اعلام کرد 6نفر از خاطیان را شناسایی و آنها را از مزایای هواداری محروم کرده است. حالا فرض کنید این اتفاق در ایران رخ داده بود؛ اول مدیران 2باشگاه 38تا بیانیه آتشین علیه هم صادر می‌کردند و بعد سرپرست تیم متخلف می‌گفت: «از کجا معلوم خطاکاران واقعا هوادار ما بودند؟ شاید رقبا برای ما پاپوش دوخته‌اند!»

خوب باشی، دیده می‌شوی

رسانه‌های ورزشی در ایران متهم می‌شوند به اینکه بیش از حد تحت‌تأثیر پرسپولیس و استقلال هستند. منصفانه باید گفت این اتهام تا حدودی درست است. به هر حال این دو تیم هواداران میلیونی دارند و طبیعتا تولید محتوا در موردشان بیشتر است. با این حال بقیه هم اگر خوب باشند واقعا دیده می‌شوند. نمونه‌اش همین فولاد خوزستان که ظاهرا با 5امتیاز ضعیف‌ترین نماینده ایران در آسیا لقب گرفت، اما در واقع همه عملکرد شاگردان جواد نکونام  را ستایش کردند. فولاد در گروه بسیار دشواری قرار گرفته بود. هیجان و حساسیت بازی روز آخر بین السد و النصر چیزی کم از فینال آسیا نداشت و شرایط این گروه را به خوبی نشان داد. تیم خوزستانی زحمت خودش را کشید و از همه طرف مورد تمجید قرار گرفت. خسته نباشید بچه‌ها.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید