• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129483
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/684DO
+
-

دهقان در شبکه نمایش خانگی

پیام مستوفی از ساخت چند مستند از چهره‌های فرهنگی و هنری خبر داد

گپ
دهقان در شبکه نمایش خانگی

پیام مستوفی‌ که به همراه مرجان گلستانی مستندی درباره خسرو دهقان منتقد مطرح سینما ساخته بود از ساخت 2 مستند دیگر‌ خبر داد ‌که مستندش درباره «خسرو دهقان» به‌زودی در وی او دی‌ها و شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.
مستوفی به همشهری می‌گوید: این نخستین مستند پرتره بلند درباره یک منتقد سینماست که به‌زودی در شبکه نمایش خانگی و وی او دی‌ها نمایش داده می‌شود. مستند «نسیه و نقد» در سال‌های اخیر، چندین نمایش در خانه هنرمندان، خانه سینما، جشنواره سینما حقیقت و جشن تصویر سال داشته و استقبال خوبی از آن شده است.
مستوفی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: پروژه بعدی‌ام، ساخت فیلم مستند «مهر بهار» درباره دکتر مهرداد بهار، نویسنده، پژوهشگر و اسطوره‌شناس است که در زمینه زبان‌های پهلوی و باستانی و … آدم بسیار مهمی است. دکتر بهار به‌گفته وی به نوعی پایه‌گذار اساطیر ایرانی است و همین یک جمله از محمود دولت‌آبادی کافی است که گفته: بسیار از او تأثیر گرفته و من محمود دولت‌آبادی‌شدنم را مدیون مهرداد بهار هستم.
مستوفی درباره وضعیت این مستند می‌گوید: این فیلم در مرحله تدوین است و مثل مستند خسرو دهقان، فیلمی گفت‌وگو‌محور است.
فیلم دیگری از پیام مستوفی که در مرحله فیلمبرداری است مستندی درباره علی رواقی استاد ادبیات فارسی، مصحح، قرآن‌پژوه و شاهنامه‌پژوه است. او با انتقاد از فقر شدید در زمینه منابع اسنادی و بصری می‌گوید: ما در این زمینه دچار فقر شدید منابع اسنادی و بصری هستیم. به‌عنوان مثال هیچ منبع صوتی و تصویری از ملک‌الشعرای بهار که پدر مهرداد بهار بوده وجود ندارد، درصورتی که ایشان یک چهره برجسته ادبی معاصر است و در سال 1330فوت می‌کند و طبعا در آن زمان امکانات هر چند کمی در زمینه ضبط صدا و تصویر وجود داشته است. پروژه بعدی که مستوفی قصد ساختن آن را دارد، مستندی درباره جلال همایی است که به‌گفته این مستند‌ساز، جز کتابخانه شخصی ایشان که به حق در اختیار فرهنگستان زبان و ادب فارسی است، منابع مهم صوتی و تصویری از ایشان وجود ندارد و امیدوار است با یاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی و شاگردان ایشان این پروژه نیز تحقق یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید