• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129469
+
-

تارتار:‌ این پرسپولیس از تیم برانکو و کالدرون هم قوی‌تر است

تارتار:‌ این پرسپولیس از تیم برانکو و کالدرون هم قوی‌تر است

 امیرحسین اعظمی- خبر‌نگار

مهدی تارتار، سرمربی پیکان بر این عقیده است که نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد قابل دفاعی داشته‌اند. او در گفت‌وگو با همشهری ورزشی صحبت‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «بازی‌هایی که نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا انجام دادند، کیفیت بالای لیگ برتر ایران را نشان داد. متأسفانه برخی دوستان انتقادهایی می‌کنند که ناعادلانه است. آنها از کیفیت پایین بازی‌های لیگ برتر صحبت می‌کنند، ولی تیم‌های ایرانی با وجود کمبودهایی که نسبت به تیم‌های عربی دارند، نمایش خوبی داشتند و نشان دادند که کیفیت لیگ برتر ایران بالاست. حتی فولاد و تراکتور هم نمایش خوبی داشتند و درصورت عدم‌صعود به دور بعد هم چیزی از ارزش‌های این دو تیم کم نمی‌شود.»

   پرسپولیس فوق‌العاده است
تارتار در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس و استقلال می‌توانند در لیگ قهرمانان مدعی کسب عنوان قهرمانی باشند، عنوان کرد: «هر دو تیم خوب هستند، ولی باید بگویم که پرسپولیس فوق‌العاده است. این تیم یکی از قوی‌ترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس است. حتی به جرأت می‌توانم بگویم که این تیم از تیم برانکو و کالدرون هم قوی‌تر است و انصافا کادر فنی پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی را دور هم جمع کرده و از لحاظ فنی هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. بازگشت آل‌‌کثیر و جذب بازیکنانی مثل ترابی و مغانلو هم قدرت فنی این تیم را خیلی بیشتر کرده و به‌نظرم پرسپولیس در آسیا هم می‌تواند یک مدعی جدی برای کسب عنوان قهرمانی باشد. من در این سال‌ها تیمی به قدرت پرسپولیس ندیده‌ام، آنها در این فصل واقعا بی‌نظیر هستند.»

   کدام تیم قهرمان می‌شود؟
از سرمربی پیکان درخصوص رقابت فشرده مدعیان قهرمانی در لیگ برتر سؤال می‌کنیم که اینگونه جواب می‌دهد: «در جدول همه‌‌چیز مشخص است. پرسپولیس و سپاهان رقابتی جدی دارند و شانس استقلال هم نسبت به این دو تیم کمتر است. با احترام به بقیه تیم‌ها باید بگویم که پرسپولیس شانس اول قهرمانی است. آنها از لحاظ فنی، روحی و اعتماد به نفس‌ تیمی در موقعیت بسیار خوبی هستند.

   کار باارزشی انجام دادیم
تارتار درخصوص عملکرد پیکان در لیگ امسال هم می‌گوید: «امسال کاری انجام دادیم که کمتر تیمی یا کمتر فردی شجاعت انجام این کار را دارد. ما به جوان‌ها اعتماد کردیم و انصافا آنها هم جوان‌های مستعدی هستند، ولی این جوانگرایی می‌تواند در نتیجه‌گیری هم تأثیر منفی بگذارد. در بازی با آلومینیوم 8یا 9بازیکن ما از آکادمی پیکان بودند و خدا را شکر می‌کنم که جوان‌های خوبی را به فوتبال ایران معرفی کردیم که آینده‌دار هستند؛ ضمن اینکه باید از مربیان پایه پیکان هم تشکر کنم. خوشبختانه با این شرایط و این بودجه تا اینجا عملکرد خوبی داشته‌ایم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید