• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129446
+
-

نگاهی به ‌ دنیای آبرنگی و بهاری «سارا فن‌در لیندن»

به تماشاى باغ خیالى

به تماشاى باغ خیالى

  علی مولوی

تماشای بهار، گل‌ها و برگ‌های سبز، همیشه در وجودمان حال خوشی ایجاد می‌کند. تا دو سال قبل که کرونایی نبود، بهار که می‌شد می‌رفتیم در دل طبیعت یا بوستان‌های شهری و با تماشای بهارانه‌های طبیعت و گل‌های رنگارنگ، سراسر وجودمان لبریز از حال خوش می‌شد. حالا که کرونا آمده، سهم ما از طبیعت شده نمای پنجره‌ی خانه که آن هم  بیش‌ترش ساختمان‌های بلند است. این‌جور وقت‌ها تماشای نقاشی‌های بهاری هم می‌تواند کمی حالمان را خوب کند. درست است که بوی خوش گل‌ها و باد خنک لابه‌لای چمن‌ها را حس نمی‌کنیم، اما در هرحال وصف‌العیش، نصف العیش!
«سارا فن‌در لیندن»، هنرمندی فرانسوی است که عاشق بهار و طبیعت است. او می‌گوید طبیعت، الهام و تخیل به هم پیوند دارند و یکی بدون دیگری کار نمی‌کند. او رشته‌ی حقوق خوانده، بعد به عکاسی روی آورده، اما کم‌کم فضای خاکستری شهرها خفه‌اش کرده و به حومه‌ی شهرش نقل‌مکان کرده است. از آن‌زمان با نقاشی آبرنگ حال خودش و 35هزار دنبال‌کننده‌‌اش را با نقاشی‌های رؤیایی و خیال‌انگیز بهاری خوب می‌کند. فن‌در لیندن اسم باغ خیالی‌اش را «میرگلیس» گذاشته و هرروز در صفحه‌ی اینستاگرامش این باغ آبرنگی را با مخاطبانش از سراسر جهان به‌اشتراک می‌گذارد.
اگر دوست دارید آثار بیش‌تری از این هنرمند را تماشا کنید، مى‌توانید در روزهای آینده به اینستاگرام دوچرخه به نشانی زیر سر بزنید:
  @docharkheh_weekly

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :