• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129427
+
-

سرقت سریالی 12 ال90 برای تفریح

داخلی
سرقت سریالی 12 ال90 برای تفریح


دزدان سریالی خودروهای ال‌90 بعد از دستگیری مدعی شدند که عاشق این خودرو هستند و فقط برای تفریح و هیجان دست به سرقت آنها می‌زدند.
به‌گزارش همشهری، 17اسفند پارسال مردی جوان به اداره پلیس پایتخت رفت و از سرقت ماشینش خبر داد. وی گفت: ماشین ال‌90 خود را مقابل خانه‌ام در جنوب تهران پارک کرده بودم و چون قرار بود با خانواده‌ام به شهرستان برویم، برای برداشتن وسایل به داخل خانه رفته بودم. فقط 10دقیقه طول کشید که از خانه بیرون آمدم و با کمال تعجب با جای خالی ماشینم روبه‌رو شدم. در این فاصله کم، ‌دزدان ماشینم را سرقت کردند و چون یک قرار کاری در شهرستان داشتم و باید باری را تحویل می‌گرفتم سرقت ماشینم باعث شد تا خسارت 8میلیون تومانی به من وارد شود.

24ساعت بعد 
با این شکایت، ‌پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای شهرری جست‌و‌جوی خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. در گام نخست مشخصات خودروی سرقتی در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه 24ساعت بعد ال‌90 سرقتی درحالی‌که واژگون شده و خسارت شدیدی به آن وارد شده بود کشف شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که وسایل داخل ماشین به سرقت رفته است و به‌نظر می‌رسید سارقان با سرعت بالا در حال حرکت بودند که تعادل خود را از دست داده و باعث واژگونی خودرو شده بودند. دزدان بعد از واژگون شدن ماشین، ‌آن را به همان صورت رها کرده و متواری شده بودند.

بازداشت 
این تنها سرقتی نبود که سارقان مرتکب شده بودند و در ادامه مشخص شد که آنها چند خودروی ال‌90 دیگر هم دزدیده‌اند. با مطرح شدن چند شکایت دیگر مشخص شد که دزدان به‌صورت سریالی خودروی ال‌90 سرقت کرده و بعد از آن ماشین را در خیابان رها می‌کردند. اقدامات پلیسی برای شناسایی متهمان ادامه داشت تا اینکه مأموران موفق شدند هویت متهمان را به‌دست آورند. اعضای این گروه، 3نفر بودند که مأموران آنها را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. اگرچه آنها پس از دستگیری منکر سرقت‌هایشان شدند اما وقتی شواهد و مدارک را علیه خود دیدند لب به اعتراف گشودند و به سرقت‌های سریالی اقرار کردند. یکی از دزدان در تحقیقات گفت: همدستانم سابقه‌دار هستند و یکی از آنها 3‌ماه است که از زندان آزاد شده اما من هیچ سابقه کیفری در پرونده خود ندارم و انگیزه‌ام از دزدی تفریح و تجربه هیجانش بود. وی ادامه داد: من و همدستانم به هیچ عنوان مشکل مالی نداریم. من خودرو، خانه و شغل مناسب دارم و وضع مالی‌ام خیلی خوب است اما تصمیم گرفتیم صرفا به‌خاطر تفریح و سرگرمی دست به سرقت بزنیم. وی ادامه داد: شگردمان این بود که با پیچ گوشتی در ماشین‌های ال‌90 را باز کرده و آنها را سرقت می‌کردیم. بعد از سرقت هم وسایل داخل ماشین را می‌دزدیدیم و بعد از اینکه چرخی با ماشین‌ها می‌زدیم رهایشان می‌کردیم. معمولا بعد از اینکه بنزین ماشین تمام می‌شد رهایشان می‌کردیم که یکی از خودروهای سرقتی واژگون شد اما ما سالم ماندیم و با همان وضعیت خودرو را رها کردیم. وی ادامه داد: من عاشق ماشین ال‌90 هستم به همین دلیل تصمیم گرفتیم فقط این مدل خودرو را سرقت کنیم.
سرهنگ حیدر گودرزی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سارقان در مدت یک هفته ۱۲ سرقت مرتکب شده‌اند، البته این تعداد سرقت تنها در محدوده شهرری بوده و بررسی‌ها از این حکایت دارد که این افراد در مناطق دیگر هم خودروی ال‌۹۰ سرقت کرده‌اند.
به‌گفته وی، با دستگیری متهمان، سرقت خودروی ال‌۹۰ در محدود شهرری به صفر رسید و تحقیقات از متهمان دستگیر شده برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید