• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129417
+
-

کوتاه از حادثه/ غرق شدن پسر 4ساله در استخر


غفلت پدر و مادرِ پسری 4ساله، باعث غرق شدن او در استخری در کرج شد. به‌گزارش همشهری، این حادثه روز دوشنبه در استخر یکی از باغ تالارهای کمالشهر کرج اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که خانواده‌ای برای تفریح به این باغ تالار رفته بودند اما پسر 4ساله آنها از غفلت پدر و مادرش استفاده کرده و به نزدیکی استخر رفته و داخل آن افتاده بود. دقایقی بعد وقتی آنها متوجه غیبت فرزندشان شدند آن اطراف را جست‌وجو کردند و متوجه شدند او داخل استخر افتاده است. با اینکه او بلافاصله از آب بیرون کشیده شده و تلاش برای احیا  آغازشد اما در نهایت  جانش را از دست داد. سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی کرج در این‌باره گفت: طبق نظریه عوامل آتش‌نشانی مشخص شد که پسر بچه بر اثر بازیگوشی و غفلت والدینش داخل استخر رفته و غرق شده است. به‌گفته او پیکر متوفی بعد از غرق شدن، به مراکز درمانی منتقل شد اما تلاش‌ها برای احیای او بی‌نتیجه بود و جانش را از دست داد. سرهنگ گودرزی از شهروندان خواست هنگام حضور در اماکن تفریحی مجاور   استخر، رودخانه و سد، کودکان خود را تنها رها نکنند.

دستگیری رباینده پسر 3ساله
مردی که هنگام سرقت خودرویی در مشهد، ناخواسته کودک 3ساله‌ای را هم که در آن حضور داشت ربوده بود، چند ساعت پس از رهاکردن کودک در نیشابور دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، بامداد دوشنبه مردی سراسیمه خودش را به پلیس مشهد رساند و از ربوده شدن پسر 3ساله‌اش به نام آرمین همراه با خودرواش خبر داد. او گفت:‌ حدود ساعت 4:30بامداد برای تهیه دارو مقابل داروخانه بلوار شهید فکوری توقف کردم و پسرم در ماشین ماند، اما چند دقیقه بعد وقتی برگشتم فهمیدم پسرم همراه با خودرو ربوده شده است.
از همان دقایق اولیه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز شد. به‌دلیل اهمیت موضوع چندین گروه از مأموران با اجرای طرح مهار تلاش کردند تا خودروی پژو 206ربوده شده را همراه با پسر 3ساله پیدا کنند. با گذشت ساعتی از این حادثه، مأموران موفق شدند پسربچه را که در محور نیشابور - مشهد رها شده بود پیدا کرده و در فاصله کوتاهی خودروی مسروقه را نیز در همان اطراف کشف کنند. سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام جزئیات این پرونده گفت: با وجود پیدا کردن پسربچه و کشف خودروی مسروقه، اما تحقیقات برای دستگیری سارق ادامه یافت تا اینکه همکارانم چند ساعت بعد او را در نیشابور دستگیر کردند. او ادامه داد: متهم 24ساله که دارای سابقه کیفری است و به مواد‌مخدر صنعتی اعتیاد دارد به مشهد منتقل شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.
 
گروگانگیری پسر 10ساله به‌خاطر اختلاف مالی
پلیس در تعقیب عاملان به گروگان گرفتن پسری 10ساله در گنبد کاووس است که به‌دلیل اختلاف مالی با پدرش ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
به‌گزارش همشهری، روز اول اردیبهشت‌ماه امسال افراد ناشناس پسری 10ساله را که در نزدیکی خانه‌شان واقع در یکی از روستاهای گنبدکاووس مشغول بازی بود ربوده و سوار بر یک خودروی پراید به مکان نامعلومی منتقل کردند. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست آدم ربایان چه کسانی هستند و با چه انگیزه‌ای دست به این کار زده‌اند، اما تحقیقات در این خصوص ادامه یافت. هرچند پدر این کودک مدعی بود با هیچ‌کس اختلافی نداشته و نمی‌داند چه‌کسی پسرش را ربوده، اما کارآگاهان در ادامه با بررسی روابط کاری او پی بردند که وی با چند نفر دچار اختلاف مالی است و ممکن است همین افراد دست به گروگانگیری زده باشند. این در حالی بود که پدرِ پسرِ ربوده شده این موضوع را از پلیس مخفی کرده بود. چند روز بعد مأموران به اطلاعاتی درباره متهمان دست یافتند، اما انتشار خبری جعلی در یکی از کانال‌های تلگرامی روند تحقیقات را مختل کرد و موجب شد گروگانگیران مخفیگاه‌شان را تغییر دهند. از آن روز تلاش‌ها برای رهایی گروگان 10ساله و دستگیری گروگانگیران به جایی نرسیده است. علیرضا نصیری رضی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در این‌باره گفت: در تحقیقات مقدماتی معلوم شده متهمان با شاکی اختلافات مالی دارند و برای وصول پول اقدام به ربودن پسربچه کرده‌اند. هرچند انتشار خبری جعلی روند تحقیقات را با مشکل مواجه کرد، اما تلاش برای دستگیری متهمان همچنان ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید