• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 12929
+
-

کافه مجلس

  سکون و رخوت در فراکسیون امید

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس گفته است در فراکسیون امید دچار نوعی بدفهمی نسبت به راهبردی که انتخاب کردیم، شده‌ایم. او در گفت‌وگو با جماران گفته است عملاً شاهدیم که راهبرد «آرامش» برگرفته از شعار «امید، آرامش و رونق اقتصادی» که شعار اصلی فراکسیون امید بود را به نوعی «سکون و رخوت» تبدیل کردیم. ما مقید به حفظ آرامش در جامعه هستیم اما این آرامش باید به آرامشی فعال در جامعه تبدیل شده و از این حالت رخوت و سکون خارج شود. حال آنکه در فرصتی که داشتیم، چندان ایده جدیدی ارائه نکرده و به بیان دقیق‌تر در تولید گفتمان‌های جدید ضعف داشتیم و در‌‌ همان گفتمان‌های گذشته‌مان باقی مانده و حتی سعی خاصی برای بازتولید تعاریف جدید‌تر از‌‌ همان گفتمان‌های قدیمی متناسب با فضای روز جامعه نیز نداشتیم.

  عبارت حاشیه ساز، صداگذاری نبود

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت که عبارت حاشیه‌ساز پخش شده از تریبون مجلس صداگذاری نبوده است. به گزارش ایسنا، مهدی کیایی در مطلبی درباره پخش جملات غیرمتعارف از تریبون مجلس در صفحه توییترش نوشت: یکی از اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در رابطه با «به ما این دختر خوشگل‌ها را نشون بده» با شرق مصاحبه کرده و به نقل از من گفته ممکن است این عبارت صداگذاری شده باشد. لازم است تأکید کنم در این‌باره اظهارنظری نداشتم و نقل قول صحیح نیست و البته متأسفم که بگویم صداگذاری هم نبود. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت هم نوشته است خدا رو شکر که یک نماینده اصولگرای پایداری گاف دختر خوشگل‌ها رو داده و عضو لیست و فراکسیون امید و اعتدالی نیست.

 پای «رجل سیاسی» به مجلس باز می‌شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شورای نگهبان در زمان فعالیت مجلس نهم معتقد بود که تعیین مصادیق رجل سیاسی برعهده این شوراست، ولی اکنون شورای نگهبان شرایط کلی را مشخص کرده و مجلس نیز می‌تواند در این حوزه قانونگذاری کند. به گزارش خانه ملت، حمیدرضا فولادگر درخصوص تعیین شروط یازده‌گانه شورای نگهبان درخصوص تعیین مصادیق رجل سیاسی، اظهار داشت: مجلس در تعیین شرایط برای رجل سیاسی و قانونگذاری در این زمینه می‌تواند وارد شود که این موضوع را سخنگوی شورای نگهبان نیز مطرح کرده است. او گفته است: حُسن تعیین این شروط از سوی شورای نگهبان آن است که شاهد ثبت نام هزاران نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری نیستیم که وقتی از آن تعداد نهایتا 10نفر تأیید می‌شوند، چنین تعبیر می‌کنند که 990نفر رد صلاحیت شده‌اند؛ درحالی‌که آن افراد حتی شرایط اولیه را برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری نداشتند.

 پایان سفر لاریجانی به ویتنام و سریلانکا



علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در نشست اعضای اتاق بازرگانی سیلان و فعالان اقتصادی ایران در سریلانکا حضور یافت و با آنها به گفت‌وگو نشست. به گزارش خبرآنلاین، لاریجانی در این نشست با بیان اینکه روابط ایران و سریلانکا از یک پشتوانه تاریخی و بازرگانی برخوردار است، گفت: ایران و سریلانکا در دوره‌های مختلف همیشه روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و حتی در شرایطی که سریلانکا مشکلات داخلی داشت، ایران کنار این کشور بوده و به این کشور کمک کرده است. رایزنی سیاسی بین 2 دولت و پارلمان در مسائل مهم بین‌الملل برقرار است. رئیس مجلس صبح دیروز هم با علمای اهل تسنن کلمبوی سریلانکا دیدار و گفت وگو کرد.رئیس قوه‌مقننه در این دیدار بر وحدت بین مسلمانان سریلانکایی تاکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید