• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 7 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129287
+
-

با مردم/ قانون مالیات درباره خانه‌های میلیاردی باید اصلاح شود


قانون مالیات بر خانه‌های بالای 10میلیارد نیازمند اصلاح است؛ چرا که به‌دلیل تورم موجود و وضع اقتصادی کنونی ارزش برخی خانه‌ها افزایش یافته است در حالی ‌که شاید آن خانه تنها دارایی صاحبش باشد. مالکی را درنظر بگیرید که در اثر مسائل اقتصادی ارزش ملکش به بالای 10میلیارد رسیده است و حالا برای پرداخت مالیاتی که توانایی پرداختش را ندارد باید خانه‌اش را بفروشد و خانه ارزان‌تری بخرد که در شرایط فعلی دوباره سال بعد ارزش ملکش در اثر تورم از 10میلیارد می‌گذرد و این چرخه دوباره باید تکرار شود. به‌نظر می‌رسد مسئولان باید مالیات را از میلیاردرهای واقعی بگیرند نه کسانی که برحسب شرایط ارزش تنها ملکشان افزایش یافته است.
پیمان از تهران 

  امتیاز شاغلین بیمارستان نیروهای مسلح در آزمون گم شد
امتیاز فعالیت در دوران کرونا در آزمون استخدامی وزارت بهداشت که در 24بهمن 99برگزار شد برای پرسنل شاغل در بیمارستان‌های نیروهای مسلح منظور نشده است و مسئولان عنوان می‌کنند که این امتیاز که از 2تا 20است شامل بیمارستان‌های نیروهای مسلح نمی‌شود؛ زیرا شاغلین این بیمارستان‌ها را باید ارتش استخدام کند. مگر فعالیت ما به‌عنوان پرسنل درمان در بیمارستان‌های نیروهای مسلح با پرسنل سایر بیمارستان‌ها چه فرقی دارد؟ درحالی‌که بیمارستان محل فعالیت ما نیز کانون اصلی مقابله با کرونا بوده است و تا قبل از پیک کرونا 35هزار بیمار کرونایی در تهران پذیرفته است.
سعید، از قبول‌شدگان آزمون استخدامی

  مسکن مهر ماهدشت؛ پر از سگ‌های ولگرد
مسکن مهر ماهدشت در نقطه‌ای احداث شده که پر از سگ‌های ولگرد است. طبیعتا نمی‌توانیم منزلمان را منتقل کنیم اما حتما مسئولان می‌توانند فکری برای سگ‌های ولگرد بکنند. حضور گله‌ای این سگ‌های وحشی و اغلب گرسنه به‌گونه‌ای است که بدون خودرو جرأت خروج از منزل را نداریم چون بارها دیده شده این سگ‌ها به مردم حمله کرده‌اند.
اصغر گلابدره از ماهدشت کرج

  بسته رمضان واریز و بسته معیشتی قطع شد
از واریز بسته معیشتی ‌ماه‌مبارک رمضان خوشحال باشم یا ناراحت؟ اول ‌ماه مبارک رمضان 125هزارتومان بسته معیشتی ‌ماه‌رمضان به‌حساب من واریزشد اما 360هزار تومان بسته معیشتی اقشار کم‌درآمد قطع شد. بفرمایید خوشحال باشم یا ناراحت؟
 یوسفی از تهران

  بی‌استفاده ماندن بیمه سلامت باعث محرومیت از بیمه شد
بیمه سلامت داشتم ولی چون استفاده و تمدید نکرده بودم قطع شد. اکنون که می‌خواهم دوباره زیر پوشش قرار بگیرم می‌گویند امکانش نیست. لطفا مسئولان رسیدگی کنند تا امثال من دوباره زیرپوشش این بیمه قرار بگیریم.
استرکی از کرج

  جلوی قطع درختان چندین‌ساله را بگیرند
روزانه شاهد فروش زمین‌های فضای سبز و قطع شدن درختان چندین ساله در بسیاری از نقاط هستیم. جدیدا در بزرگراه جلال‌آل‌احمد، تقاطع پل یادگار امام، کوی ارمکان، نبش ارمکان سوم، روبه‌روی درب غربی مرکز خرید پاسارگاد به‌رغم تأکید مسئولان ارشد کشور مبنی بر احیای فضای سبز، مجوز تخریب فضای سبز و تبدیل به واحد مسکونی صادر شده و ده‌ها اصله درخت نابود شده است. چرا روز درخت‌کاری به‌صورت نمادین مسئولین درخت می‌کارند ولی مجوز قطع درختان چندین ساله را صادر می‌کنند و زمین آن را جهت ساخت واحدهای مسکونی استفاده می‌کنند؟!
محمدی از تهران 

  افزایش 40درصدی هزینه بیمه‌های تامین‌اجتماعی
به خاطر کرونا بازار تعطیل است ولی هزینه تامین‌اجتماعی در سال جدید 40درصد افزایش داشته است. بیشتر این مبلغ جهت بازنشستگی کارگران بعد از 30سال خدمت، مورد نیاز است. آیا نمی‌توانند در این شرایط بحرانی برای کاهش این مبلغ اقدامی کنند؟ جالب اینکه حتی زمان تعطیلی هم باید این هزینه را داد مگر در شرایطی خاص که تحقق آن شرایط آسان نیست.
محمدرضا خانقاهی از رشت

   سر‌و‌صدای کامیون‌های حمل پسماند در نیمه‌های شب
کامیون‌های حمل پسماندهای شهری و ساختمانی اغلب نیمه‌شب‌ها در حرکت هستند و متأسفانه سر‌و‌صدای زیادی ایجاد می‌کنند. این سر‌و‌صدا، جدای صدای ماشین‌های فرسوده‌شان است و اغلب بی‌توجه به ساعات نیمه‌شب با پرت‌کردن سطل‌های زباله، ‌حمل زباله‌های سنگین و ... آسایش محلات را برهم می‌زنند.
دوستی از گیشا

  کمبود وسایل حمل‌ونقل عمومی از عوامل شیوع کروناست
شهر تبریز با کمبود وسیله حمل‌ونقل عمومی مواجه است و توقع می‌رود در این شرایط بحرانی که ممکن است تا مدت‌ها ادامه یابد مسئولان فکری اساسی بکنند.
مولوی از تبریز

   وانت‌بارهای بلندگودار جمع‌آوری شوند
از مسئولان برای چندمین بار تقاضا می‌کنیم نسبت به جمع‌آوری وانت‌بارهای بلندگودار در سطح شهر تهران اقدام کنند. این وانت‌ها به‌خصوص در روزهای تعطیل آرامش شهروندان را برهم می‌زنند درحالی‌که امروزه با وجود فروشگاه‌های اینترنتی کمتر کسی اقدام به فروش وسایل خود به وانت‌بارها می‌کند.
امیری از تهران 

  اطلاع‌رسانی با پیامک‌های بانکی در اغلب کشورها رایگان است
اطلاع‌رسانی با ارسال پیامک‌های گردش حساب که شامل واریز و برداشت از حساب مشتریان بانک‌ها و خدمات دیگر بانکی است در اغلب کشورها جزو خدمات اصلی و وظایف بانک‌ها بوده و رایگان است و درآمد بانک‌ها از طرق دیگر و قوانین بانکی و به نوعی تکریم ارباب‌رجوع است، درحالی‌که این روش مطلوب جذب مشتری در کشور ما متأسفانه چند سالی است که انجام نمی‌شود.
محمود بلیغیان از اصفهان

این خبر را به اشتراک بگذارید