• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129008
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxm0R
+
-

کوتاه از حادثه/ جزئیات آتش‌سوزی در تونل بزرگراه پردیس

کوتاه از حادثه/ جزئیات آتش‌سوزی در تونل بزرگراه پردیس


آتش‌سوزی خودرویی در تونل بزرگراه جدید پردیس موجب ایجاد دود غلیظی در تونل شد و جان سرنشینان خودروهای عبوری را به خطر انداخت اما آتش‌نشانان در عملیاتی سخت و نفس‌گیر موفق به مهار آتش و نجات شهروندان شدند.
به گزارش همشهری، ساعت ١۵:١٧دقیقه ظهر پنجشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی تهران خبر رسید که در تونل اول بزرگراه جدید پردیس(به سمت پردیس) آتش‌سوزی اتفاق افتاده است. دقایقی از این خبر می‌گذشت که آتش‌نشانان ایستگاه٢۶ خود را به محل حادثه رساندند. آنطور که شواهد نشان می‌داد خودرویی در تونل به دلایل نامعلوم دچار آتش‌سوزی شده و دود ناشی از آن آنجا را فرا گرفته بود. این دود آنچنان شدت داشت که سرنشینان خودروهای عبوری به ناچار خودروهایشان را رها کرده و از تونل خارج شده بودند و همین اقدام مسیر را مسدود و دسترسی آتش‌نشانان به محل حادثه را دشوار کرده بود. در این شرایط بود که آنها مجبور شدند مسافت زیادی را لوله‌کشی کنند تا بتوانند آب را به محل حادثه برسانند. این در حالی بود که آتش‌نشانان پردیس نیز از سوی دیگر تونل خود را به کانون آتش‌سوزی رسانده و مشغول اطفای حریق بودند تا اینکه سرانجام آتش به‌طور کامل مهار شد.
سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: بررسی‌ها نشان داد یک دستگاه خودروی پژو٢٠٧ به دلایلی که باید بررسی شود دچار آتش‌سوزی شده بود. در این حادثه خوشبختانه سرنشینان پیش از حادثه از خودرو خارج شده بودند و خودروهای دیگر نیز به‌علت دودی که ایجاد شده بود به سرعت خودروها را در وضعیت نامنظم رها کرده بودند و همین موضوع کار را برای همکارانم دشوار می‌کرد اما این حادثه مصدومی نداشت و تخلیه دود نیز به‌ صورت طبیعی و به مرور انجام شد.
ملکی در ادامه گفت:  این حادثه با وجود انباشت زیاد دود به لطف خدا و تلاش آتش‌نشانان مصدوم و تلفات جانی نداشت اما اگر حریق گسترده‌تر می‌شد و به چندین خودروی دیگر سرایت می‌کرد یا اگر افراد سالخورده، ناتوان و بیماران قلبی-ریوی در آن وضعیت گرفتار می‌شدند، قطعا جان آنان با تهدید بسیار جدی‌تری مواجه می‌شد و با یک بحران روبه‌رو می‌شدیم. حوادث و آتش‌سوزی داخل تونل‌ها و بخش‌های زیرزمینی مانند تونل‌های مترو و زیرزمین‌های عمیق و بزرگ برای تمام آتش‌نشانان دنیا چالش‌آفرین است. هرچه تونل‌ها طویل‌تر و زیرزمین‌ها عمیق‌تر باشند، مشکلات آنها بیشتر است. مواردی چون نبود دسترسی مناسب، ترافیک سنگین، سخت بودن آبرسانی و خدمات امداد و ‌نجات، دشوار بودن تخلیه نفرات و مصدومان و موارد دیگر ازجمله مشکلات عملیات در چنین اماکنی است.

افراد مست امدادگران اورژانس را کتک زدند
نزدیکان زنی که به ‌دلیل مصرف الکل دچار مسمومیت شده بود درحالی‌که شرایط طبیعی نداشتند امدادگران اورژانس را به باد کتک گرفتند.
به گزارش همشهری، این حادثه شامگاه چهارشنبه در یاسوج اتفاق افتاد و در جریان آن 2نفر از امدادگران اورژانس به‌شدت مصدوم شدند. جهانبخش وحدت‌نژاد، سرپرست اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت: ساعت23 چهارشنبه در تماسی با اورژانس۱۱۵ یاسوج، اعلام شد که خانمی جوان به‌ علت مصرف الکل دچار مسمومیت شده است که بلافاصله آمبولانس اورژانس پایگاه مادوان به محل حادثه اعزام شد.
او ادامه داد: شخص بیمار با خودروی پژوپارس در حال حرکت بود که جنب زندان مرکزی امدادگران اورژانس به او رسیدند و اقدامات درمانی‌شان را آغاز کردند و با توجه به شرایط، تصمیم به انتقال او به بیمارستان گرفتند اما همراهان بیمار مانع شدند و اصرار داشتند که درمان در آمبولانس انجام شود. آنها در نهایت 2نفر از همکارانم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
به‌گفته وی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حال پیگیری این درگیری و ضرب و شتم از طریق مراجع قضایی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید