• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128999
+
-

با مردم/ تعطیلات کرونایی شامل بخش خصوصی نیست


در یک شرکت بازرگانی بزرگ شاغلم که در یک سال گذشته، جز تعطیلات نوروزی و رسمی کشور هیچ وقت تعطیل نبوده‌ایم، درحالی‌که شرکت حداقل 100نفر نیروی شاغل دارد. بخش عمده‌ای از کار ما به‌صورت دورکاری قابل انجام است، اما شرکت ما هرگز زیر بار مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر دورکاری و به‌کارگیری دوسوم نیروها به‌صورت حضوری نرفته است. آیا کسی نباید نگاهی به شاغلان این بخش داشته باشد؟
آوایی از تهران 

  داروهای پیشگیرانه را داروخانه‌ها به مردم بدهند
معلوم نیست به‌علت کمبود داروست یا هر موضوع دیگر، داروخانه‌ها حتی از دادن قرص‌های مسکن و جلوگیری از سرماخوردگی به مراجعان خودداری می‌کنند. آیا در این شرایط نباید اینگونه داروها در اختیار مردم قرار گیرد و حتی با قیمت ارزان‌تر آن را به مردم بدهند؟
رضوانی از بردسکن خراسان رضوی

  اقدامات مسئولان، متمرکز بر آرامش مردم باشده
قبول که عدم‌رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بخشی از موضوع شیوع گسترده کروناست ولی آیا در تمام دنیا همه برنامه‌ها و مراسم تعطیل است؟ چرا همه مشکلات به گردن مردم انداخته می‌شود و چرا به جای پیشرفت در کنترل شیوع کرونا هر روز داد و بیداد و جدل می‌شنویم. از مسئولان تقاضا داریم به جای جریان‌سازی‌ تمرکزشان روی آرامش مردمی باشد که زیر فشارهای اقتصادی و کرونا هر روز کمر خم می‌کنند.
محمدحسین عسگری از تهران

  بسته‌های کمک‌معیشتی برای مردم درنظر بگیرند
گرانی بیداد می‌کند و کرونا و بیکاری هم مزید بر علت شده است. از مسئولین می‌خواهیم برای اقشار ضعیف جامعه بسته‌های معیشتی درنظر بگیرند تا سلامتی این قشر از جامعه به خطر نیفتد. رقمی که به‌عنوان کمک‌معیشت می‌پردازند حتی برای خرید لبنیات یا میوه یک خانواده چهارنفری کفایت نمی‌کند چه برسد به خرید مرغ و گوشت.
کشتیرانی تهران

  مردم سنندج همچنان در صف روغن 
متأسفانه با وجود اینکه در روزهای سیاه کرونایی به‌سر می‌بریم مردم سنندج برای دریافت روغن نباتی در صف‌های طولانی می‌ایستند و جدای اینکه پروتکلی رعایت نمی‌شود چه بسا روغنی هم نصیبشان نمی‌شود و دست خالی بازمی گردند.
سالاری از سنندج

  تشویق به تفکیک از مبدأ زباله کلا فراموش شد
متأسفانه تشویق به تفکیک از مبدا زباله که قبلا به‌صورت جدی انجام می‌شد و برای مردم هم جذاب بود اکنون کلا فراموش شده و حتی بعد از شیوع کرونا غرفه‌های بازیافت در شهرهایی مثل اصفهان به‌کل تعطیل شده است. حیف آن همه اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی که به حال خود رها شد.
علیمردانی از اصفهان

  حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رقم اعلام‌شده نرسید
از سه‌ماه پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه اعلام کردند که هیچ بازنشسته‌ای با سابقه ٣٠سال، کمتر از 4میلیون و دویست‌هزارتومان دریافتی ندارد درحالی‌که من با ٣٣سال سابقه زیر این مبلغ حقوق می‌گیرم.
حیدری از تهران

  آلودگی شدید محیط‌زیست باقرشهر
بلوار تاسیسات نفت ری که محل اتصال چندین شرکت نفتی ازجمله انبار نفت و پخش ری است و در مجاورت پالایشگاه شهید تندگویان قرار دارد یکی از آلوده‌ترین نقاط است و کارکنان آن در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند. از سوی دیگر محیط‌زیست این منطقه به‌شدت در حال فرسایش و نابودی است و درختان آن خشک شده‌اند. متأسفانه نه شهرداری منطقه20 تهران و نه شهرداری باقرشهر، هیچ‌کدام مسئولیت رسیدگی به فضای سبز این منطقه را برعهده نمی‌گیرند.
 صادقی از باقرشهر

  کارخانه بازیافت اسلام‌آباد چه شد؟
سال‌هاست هر مسئولی که سر کار می‌آید وعده راه‌اندازی و احداث کارخانه اسلام‌آباد را می‌دهد اما همیشه در حد وعده می‌ماند و به‌رغم افزایش جمعیت شهر و طبیعتا افزایش تولید زباله و نابسامانی در دفن زباله‌ها، همچنان خبری از احداث کارخانه بازیافت زباله در اسلام‌آباد نیست.
نوری از اسلام‌آباد ایلام

  تعطیلی سایت چوبفروشان بی‌موقع و نابجاست
حدود 10روز قبل تعطیلات سراسری نقاط مختلف تهران اعلام شد، اما سایت چوبفروشان شهرک صنعتی خاوران همچنان دایر بود و ابلاغیه‌ای هم برای تعطیلی آن نیامده بود اما روز شنبه یکباره اعلام کردند که سایت تعطیل است؛ درحالی‌که بسیاری از افراد برای اواسط هفته قرار ملاقات یا معامله داشتند یا کار بانکی دارند که باید انجام شود. چرا مسئولان این‌قدر بی‌برنامه عمل کردند و اگر قرار بر تعطیلی بود چرا همان موقع این کار را نکردند.
ارکانی از تهران

  روستای هیو در ساوجبلاغ در آستانه نابودی است
روستای سرسبز و خوش آب‌وهوای هیو واقع در ساوجبلاغ کرج که قدمت ۲۰۰۰ساله دارد به‌دلیل خاکبرداری‌های کارخانه سیمان و یکی دو شرکت دیگر در آستانه نابودی است. این روستا که در دامنه‌های البرز مناظری زیبا دارد، پیش از این به خوش آب‌وهوایی معروف بوده و حتی تابستان‌های آن نیاز به کولر نداشت، اما حجم باورنکردنی خاکبرداری توسط کارخانه سیمان از دشت حاصلخیز کشاورزی هیو، باعث آلودگی هوا و نابودی محیط‌زیست روستا شده است. در این فاجعه زیست‌محیطی که اگر کرونا نبود به‌دلیل حضور گردشگران بسیار زودتر علنی می‌شد بیش از 100هکتار زمین کشاورزی خاکبرداری شده و اطراف آن تبدیل به کانون تولید گردوغبار شده است.
حسین‌خانی از ساوجبلاغ

این خبر را به اشتراک بگذارید