• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128941
+
-

فریبا: مدافعان استقلال نباید عقب بازی کنند

 امیرحسین اعظمی-خبر‌نگار

شکست استقلال برابر الدوحیل قطر، انتقادها از خط دفاعی آبی‌پوشان را بیشتر کرده و به‌نظر می‌رسد فرهاد مجیدی برای از بین بردن این مشکل، چالش سختی داشته باشد. بهتاش فریبا بازیکن و مدیر فنی اسبق استقلال اما بر این عقیده است که تنها نمی‌توان خط دفاعی را مقصر دانست، در ضمن او تأکید می‌کند که برخی نکات در خط دفاعی استقلال هم باید رعایت شود. فریبا درخصوص شکست استقلال برابر الدوحیل حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «استقلال 2بار در این بازی می‌توانست به گل برتری برسد که این اتفاق رخ نداد و همان توپ‌ها برگشت و تبدیل به گل الدوحیل شد. یکی از مشکلات اصلی استقلال در این بازی به خط هافبک مربوط می‌شد و اگر دقت کنید هافبک‌های الدوحیل پشت هافبک‌های ما، 10 یا 12بار با مسعود ریگی در موقعیت تک به 3 قرار گرفتند و ریگی هم نمی‌دانست که باید روی پای کدام بازیکن برود. درنهایت هم مسعود روی یک صحنه لیز خورد که نباید آن اتفاق رخ می‌داد، درست مثل آن صحنه معروف که استیون جرارد لیز خورد و لیورپول قهرمانی را از دست داد. البته ریگی در این بازی هم کمی تخلیه شده بود.»

   مدافعان سختگیری نکردند
فریبا در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «آرش رضاوند در بازی قبلی جزو بهترین‌ها بود و طبیعتا سرمربی هم نمی‌تواند چنین بازیکنی را بیرون بگذارد ولی آرش در این بازی مثل همیشه نبود. او کمتر صاحب توپ شد و کمتر هم توپ‌گیری کرد، در ضمن برخی بازیکنان استقلال هم از لحاظ بدنی خالی کرده بودند که می‌توان به محمد نادری اشاره کرد که از دقیقه40 به بعد تخلیه شد. تیم‌های ایرانی هر 3‌روز یک‌بار بازی می‌کنند و این فشار طبیعتا برای باشگاه‌های ما قابل تحمل نیست. مسئله دیگر که باید به آن اشاره کنم، سختگیر نبودن مدافعان روی گل‌های سوم و چهارم الدوحیل است، خصوصا گل چهارم. در آن صحنه بازیکن الدوحیل خیلی راحت توپ را کنترل کرد، چرخید و توپ را وارد دروازه کرد. وقتی اولونگا (مهاجم الدوحیل) توپ را کنترل کرد، فاصله مرادمند با او به 2 متر رسید، این در حالی است که او باید با سختگیری بیشتری به بازیکن الدوحیل می‌چسبید تا اجازه چرخش به این مهاجم ندهد.»

   مدافعان نباید عقب بازی کنند
فریبا با اشاره به نوع پوشش مدافعان میانی می‌گوید: «مدافعان میانی 2 نوع پوشش دارند، یکی از آنها پوشش مدافعان کناری است که یزدانی و مرادمند این کار را به‌خوبی انجام دادند و دیگری هم پوشش خودشان است که در این زمینه چندان خوب عمل نکردند. عمق خط دفاع استقلال با وجود بازیکنی مثل سیاوش یزدانی، کم سرعت نیست و چندبار هم شاهد بودیم که الدوحیل توپ را به پشت مدافعان استقلال فرستاد ولی سیاوش که گام و سرعت خوبی دارد توپ را جمع کرد. من معتقدم که مدافعان استقلال نباید عقب بازی کنند، آنها باید بالا بازی کنند. خیلی‌ها از خط دفاع ایراد می‌گیرند ولی من معتقدم اگر خط هافبک استقلال در این بازی وظایف‌شان را به نحو احسن انجام می‌دادند به خط دفاع فشار وارد نمی‌شد، هرچند که نباید از بازی خوب و تجربه بالای معزعلی در این بازی هم به‌سادگی گذشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید