• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 4 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128938
+
-

سه، دو، یک... اکشن!

استقلال آسیایی یک تیم زیبا و هیجان‌انگیز است، اما نه کامل

سه، دو، یک... اکشن!

 بهروز رسایلی- روزنامه نگار

سومین مسابقه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با شکست 4 بر 3 این تیم برابر الدوحیل به پایان رسید؛ یک بازی حیرت‌انگیز که از دقیقه یک تا 90 هر سناریویی ممکن بود در آن اتفاق بیفتد. به هر حال با این شکست استقلال 6امتیازی باقی ماند و پشت سر الدوحیل 7امتیازی قرار گرفت. الاهلی عربستان هم با توجه به کسب پیروزی قاطع برابر الشرطه عراق 4امتیازی شد و زنگ خطر را برای استقلال به صدا درآورد. با این تفاسیر امتیاز مسابقات دور برگشت برای نماینده ایران ارزش مضاعف پیدا کرده است. چند نکته در مورد آبی‌پوشان بخوانید.
 1-  3بازی ابتدایی استقلال در آسیا، مجموعا 17گل داشته است؛ یعنی به‌طور میانگین 5.6 در هر بازی. این یک آمار حیرت‌انگیز است. مسابقات استقلال آنقدر جذاب بوده که شاید یک بیننده خارجی و بی‌طرف هم می‌توانسته 90 دقیقه پای تلویزیون بنشیند و لذت ببرد. این اما لزوما به نفع استقلال نیست. به هر حال این تیم اگر 11گل زده، 6گل هم خورده که میانگین دریافت 2 گل در هر بازی را نشان می‌دهد. فراموش نکنید تنها کلین‌شیت استقلال برابر الشرطه عراق رقم خورده که این تیم هم از دقیقه یازدهم با یک بازیکن کمتر بازی کرده. بنابراین وضع ساختار دفاعی استقلال خیلی خیلی خراب است و با این شرایط آنها ممکن است در ادامه مسیر هم دچار مشکل شوند.
  2- نمایش‌های استقلال به‌معنای واقعی کلمه «اکشن» است. این تیم الاهلی عربستان را در حالی 5 بر 2 شکست داد که تقریبا تا دقیقه 90 خیالش از کسب پیروزی راحت نبود. در دیدار با الدوحیل هم هر لحظه می‌توانست نتیجه بازی عوض شود. به یاد بیاورید که بعد از ثبت نتیجه 2 بر 2، شیخ دیاباته چطور توپ را از روی خط دروازه بیرون زد. گل شدن این توپ شاید مسیر مسابقه را عوض می‌کرد. با این حال اتفاق دیگری رخ داد و الدوحیل گل سوم را زد. مسئله ساده است؛ استقلال مهاجمانی دارد که می‌توانند کار را برای حریف دشوار کنند و البته مدافعانی که قادر هستند تیم خودی را به دردسر بیندازند. در این شرایط هر توپی که از نیمه زمین 2تیم عبور کند، پتانسیل تبدیل شدن به یک موقعیت گل را دارد.
  3- گروه استقلال سخت است و حالا با فرا رسیدن نخستین باخت، فرهاد مجیدی این دشواری را بیشتر حس می‌کند. تیم او در حالی بامداد فردا باید در بازی برگشت برابر الدوحیل به میدان برود که نیاز ضروری به کسب حداقل یک امتیاز دارد. شکست در این مسابقه کار آبی‌ها را سخت خواهد کرد و به‌احتمال زیاد سرنوشت صعود را به بازی رودررو با الاهلی عربستان می‌کشاند. از آن سو اما اگر استقلال موفق به شکست الدوحیل شود، صدر جدول را پس خواهد گرفت. صعود آبی‌پوشان به‌عنوان تیم صدرنشین قرعه آنها را در مرحله یک‌هشتم نهایی بسیار آسان‌تر می‌کند. درصورت صعود استقلال به‌عنوان تیم دوم و از آن طرف هم صدرنشینی پرسپولیس در گروه پنجم، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سرخابی‌ها در مرحله بعد به هم بخورند. طبیعتا استقلال در پی یک قرعه راحت‌تر است، پس باید رنج کسب پیروزی در بازی امشب را به جان بخرد.
  4- استقلال در دور رفت بازیکنان خوب و مؤثر زیادی داشته؛ از مهدی قائدی که به‌معنای واقعی کلمه می‌درخشد تا شیخ دیاباته که در مسیر بازگشت به اوج گام برمی‌دارد. حتی محمد نادری هم در 2بازی اول خیلی خوب بود. با این همه اگر قرار باشد فقط از یک نفر اسم ببریم باید به فرشید اسماعیلی اشاره کنیم؛ ستاره خط میانی آبی‌ها که در حال پشت سر گذاشتن بهترین روز‌های بازی‌اش است. او در دور رفت 3گل زد، 2پاس گل داد و خیلی از حرکات هجومی آبی‌ها را هم طراحی کرد. استقلال برای صعود در دور برگشت به چنین فرشید قبراقی نیاز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید