• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128899
+
-

کوتاه از حادثه/ کلاهبرداری میلیونی با فروش تابلوهای خیالی

مردی که با انتشار تصاویر تابلوهای گران‌قیمت نقاشی در صفحه اینستاگرامش مدعی شده بود قصد فروش فوری آنها را دارد، نقشه خالی کردن حساب مشتریانش را کشیده بود.
به گزارش همشهری، چند روز پیش مردی نزد مأموران پلیس فتای تهران رفت. وی مدعی شد که هدف کلاهبرداری 15میلیون تومانی قرار گرفته است. او توضیح داد: مدتی بود که قصد خرید  تابلویی نفیس و گران‌قیمت را داشتم. زمانی که در اینترنت سرگرم جست‌وجو برای خرید تابلو بودم، چشمم به یک صفحه اینستاگرامی افتاد که آگهی فروش تابلو درج کرده بود. در داخل این صفحه تصاویری از چند تابلوی زیبا و گران‌قیمت منتشر شده و فروشنده مدعی بود که به‌دلیل مهاجرت قصد دارد هر چه زودتر این تابلوها را بفروشد.
شاکی ادامه داد: با فروشنده تماس گرفتم و از آنجا که می‌ترسیدم فرد دیگری تابلوی مورد علاقه‌ام را بخرد، 15میلیون تومان هزینه آن را به حسابش واریز کردم اما پس از آن هر چه با او تماس گرفتم، جوابم را نداد و فهمیدم سرم کلاه گذاشته است.  با شکایت این مرد تحقیقات مأموران برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار آغاز شد. آنها در بررسی‌های تخصصی، ادمین صفحه مورد نظر را شناسایی کردند. معلوم شد که وی در یکی از شهرهای جنوب غرب تهران سکونت دارد. دستور بازداشت او صادر شد و مأموران این مرد را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران گفت: متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شاکی اعتراف کرد و گفت که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی، تصاویر تابلوهای خاص و گران‌قیمت را   در اینترنت پیدا و در این پیج بارگذاری می کرد. سپس مدعی می‌شد که قصد فروش فوری تابلوها را دارد.   قیمت وسوسه‌‌کنند‌ه‌ای هم به مشتریان پیشنهاد می‌داد و وقتی آنها مبلغ درخواستی‌اش را واریز می‌کردند و منتظر دریافت تابلو می‌ماندند، دیگر به تماس‌های آنها  جواب نمی‌داد. با اعترافات مرد کلاهبردار برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

نجات دختر جوان از دست راننده‌ای با نقشه شوم
دختر جوان که از سوی یک راننده پراید که نقشه سیاهی داشت ربوده شده بود وقتی خود را در خطر دید با زیرکی باعث دستگیری مسافربر قلابی شد. به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه دختر جوانی به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس رفت و گفت دقایقی قبل از دست راننده‌ای که قصد تعرض به او را داشته فرار کرده است. او گفت: برای رفتن به محل کارم سوار یک پراید 111شدم اما راننده در میان راه به سمت جاده تلو تغییر مسیر داد. قصد او تعرض بود و برای فرار از دستش ابتدا با او طرح دوستی ریختم و در همان لحظات برای مدیر شرکت پیام فرستادم و ماجرا را توضیح دادم و همزمان موقعیت مکانی‌ام را هم با گوشی برایش فرستادم. بعد در فرصتی مناسب خودم را از پراید بیرون انداختم  و همزمان مدیر شرکت رسید و نجات یافتم. با  این شکایت  ماموران موفق شدند با بررسی  دوربین‌های  مداربسته خودروی متهم را شناسایی و این مرد  را در تهرانپارس دستگیر کنند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: این مرد 37ساله که متاهل است به جرم خود اعتراف کرد و در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید