• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 1 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 128773
+
-

خبرهای کوتاه/ تذکر به دفاتر گردشگری برای گرانفروشی بلیت پرواز

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به انجمن‌های شرکت‌های هواپیمایی  و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، نسبت به فروش بلیت هواپیما گرانتر از نرخ مصوب تذکر داد. سیدمحمد حسین مولاخواه، سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به یونس دقیق کیا و حرمت‌الله رفیعی، رؤسای انجمن‌های شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، نسبت به رعایت نرخ مصوب بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌ها تذکر داد. به گزارش مهر، در این نامه آمده است: در ایام نوروز و پس از آن، طبق اخبار واصله، قیمت فروش بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی پر تردد شامل کیش، قشم و مشهد بالاتر از نرخ اعلامی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به فروش رسیده است. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مدیران تشکل‌های صنفی ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی خواسته است طبق قانون تعزیرات، نظارت بیشتری بر نرخ‌های فروش بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های عضو این 2 تشکل صنفی اعمال شود. 

  حریق زودهنگام در عرصه‌های جنگلی سنندج
همزمان با گرم شدن هوا آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی آغاز شده است و به‌گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج، دیروز 3 هکتار از عرصه جنگلی روستاهای «برقرو» و «لنگریز» سنندج دچار آتش‌سوزی شد و به پوشش گیاهی منطقه آسیب رسید. محمدرئوف نصری به ایسنا گفت: آتش‌سوزی سطحی بود و به تنه درختان آسیب جدی وارد نشد. او افزود: معمولا آتش‌سوزی‌ها از یک‌وماه نیم آینده شروع می‌شدند، اما امسال با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها و خشک شدن زودتر از موعد پوشش گیاهی، ممکن است آتش‌سوزی‌های زودتر از موعد داشته باشیم. به‌گفته نصری، سال گذشته ۴۷ فقره آتش‌سوزی در سنندج اتفاق افتاد که ۲ فقره در عرصه‌های جنگلی به مساحت ۱۵.۳ هکتار و ۴۵ فقره مرتعی به مساحت ۳۴۰ هکتار بود.

  هشدار نسبت به اتمام فرصت جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی
دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که فرصت جهانیان برای مقابله با بحران تغییرات اقلیمی رو به پایان است. به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، با اشاره به گزارش این سازمان درخصوص تغییرات اقلیمی گفت: همه‌گیری بیماری کووید-  ۱۹نیز نتواست روند پیشروی بی‌امان این بحران تغییرات اقلیمی را مهار کند. او افزود: در لبه پرتگاه قرار داریم و ۲۰۲۱ سال کلیدی برای آینده بشریت است و همانطور که گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) نشان می‌دهد، وقتی برای تلف کردن نداریم. چرا که با اختلالات اقلیمی روبه‌رو هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید