• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128731
+
-

کوتاه از حادثه/ پدر و پسر، سازنده کلیپ سیلی به یک روحانی


پشت پرده انتشار کلیپی که از سیلی زدن به یک روحانی حکایت داشت، پدر و پسری بودند که برای اینکه موفق به گرفتن پناهندگی شوند، این کلیپ را ساخته بودند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش کلیپی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از سیلی زدن به یک روحانی حکایت داشت. کلیپ جوانی را نشان می‌داد که سد راه یک روحانی شده و پس از اعتراضی کوتاه به او، اقدام به سیلی زدن به وی می‌کند و اینطور روایت شده بود که این اتفاق در بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه رخ داده است.
در همان روز نخست انتشار این کلیپ بود که مسئولان محلی کیاشهر اعلام کردند که چنین اتفاقی در شهر آنها رخ نداده و از سوی دیگر بررسی دقیق نشان می‌داد که کلیپ ساختگی است.
در ادامه و وقتی مشخص شد که محل فیلمبرداری در تهران است، تیمی از مأموران پلیس فتا پایتخت برای شناسایی و دستگیری سازندگان این فیلم آغاز شد. مأموران در بررسی‌های تخصصی اطمینان یافتند که فردی که لباس روحانیت به تن کرده و همچنین کسی که به او سیلی می‌زند، هر دو در حال نقش بازی کردن هستند. از سوی دیگر معلوم شد که کلیپ بعدازظهر جمعه در منطقه پاسداران، فیلمبرداری شده و درحالی‌که هیچ سرنخی از سازندگان کلیپ نبود، مأموران با شناسایی 10نقطه در پایتخت که احتمال می‌رفت سازندگان فیلم جعلی در آنجا هستند، راهی چندین عملیات شدند.
صبح یکشنبه، 4نفر از افرادی که در انتشار و بازنشر کلیپ در فضای مجازی نقش داشتند در منطقه پاسداران دستگیر شدند و در تحقیق از آنها معلوم شد که بازیگران اصلی کلیپ جنجالی مردی حدودا 50ساله و پسر 22ساله‌اش هستند.
با شناسایی مخفیگاه متهمان، درحالی‌که آنها خودشان را آماده می‌کردند از تهران راهی مرزهای غربی کشور شده و سپس از ایران فرار کنند، در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.
با دستگیری متهمان معلوم شد که پدر همان فردی بوده که نقش روحانی را بازی و پسرش نیز کسی بوده که نقش فرد سیلی زننده به‌صورت وی را ایفا کرده است. هر دو متهم در بازجویی به ساخت این کلیپ جعلی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کردند و در این میان مرد میانسال مدعی شد که از ساخت این فیلم به‌شدت پشیمان است.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه متهمان اعتراف کرده‌اند که قصد داشته‌اند با انتشار این کلیپ پناهندگی گرفته و از کشور خارج شوند، گفت: این افراد پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید