• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128725
+
-

۶ کشته در آتش‌سوزی کارگاه مبل‌‌سازی‌

۶ کشته در آتش‌سوزی کارگاه مبل‌‌سازی‌


آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید مبل در شرق تهران  فاجعه به‌بار آورد،  جان 6زن و مرد را گرفت و موجب مصدومیت 5نفر دیگر شد.
به گزارش همشهری، این کارگاه تولید فوم مبل که در روستای کرشت پردیس واقع شده است ساعت 11ظهر دیروز بنا به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌سوزی در حال گسترش بود و هرلحظه بخش‌های بیشتری از کارگاه را در کام خود می‌کشید. این حادثه در حالی رخ داد که چندین نفر از کارگران در آنجا حضور داشتند و به‌دنبال راهی برای نجات خود بودند. شرایط هر لحظه سخت‌تر می‌شد. کارگران که چند نفر از آنها زن بودند درون سوله گرفتار شده بودند و راه فرارشان بسته بود.
دقایقی از این حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان از یک سو و امدادگران اورژانس از سوی دیگر خود را به محل حادثه رساندند. آتش‌نشانان همزمان با خاموش‌کردن شعله‌های آتش تلاش کردند افرادی را که درون سوله گرفتار شده بودند نجات دهند. وجود مواد قابل اشتعال در کارگاه مهار آتش‌سوزی را سخت کرده بود با این حال تلاش‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه آتش‌نشانان سرانجام توانستند وارد آنجا شوند. آنها در کارگاه با صحنه‌ای باورنکردنی مواجه شدند. 6نفر از کارگران جان خود را از دست داده بودند و چند نفر دیگر نیز مصدوم بودند و نیاز به کمک داشتند. در این شرایط بود که مصدومان نجات یافته و توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

جزئیات حادثه به روایت اورژانس
در همین حال پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران جزئیات بیشتری از این حادثه مرگبار را شرح داد و گفت: ساعت ١١:٠٣دقیقه وقوع حریق در کارگاه مبل‌سازی‌ به سامانه ١١۵ مرکز اورژانس تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن 5‌دستگاه آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد هوایی به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: ٩نفر در این محل کار می‌کردند که متأسفانه 6نفر از آنها به‌دلیل ترس از حریق داخل سوله فرار کردند و راه فرارشان بسته شد وهر 6نفر شامل 3زن و 3مرد که بین 20تا45سال داشتند جان خود را از دست دادند.
صابریان درخصوص نجات‌یافتگان حادثه گفت: در این حادثه 5نفر در خارج از سوله دچار مصدومیت شده بودند که 3نفر توسط همکاران اورژانس در محل درمان شدند. یک نفر هم به‌علت شدت جراحات با اورژانس هوایی به تهران اعزام شد و نفر پنجم نیز با ٢٠درصد سوختگی توسط آمبولانس به بیمارستان انتقال یافت.
براساس این گزارش پیکرهای قربانیان به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی حادثه آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید