• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128703
+
-

وداع با سردار


سردار سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه روز یکشنبه دارفانی را وداع گفت و  به همرزمان شهیدش پیوست. 
براساس اعلام سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار امروز(سه‌شنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان برگزار می‌شود و پیکر مطهر جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه از فرودگاه نیروی هوایی سپاه واقع در میدان پرواز به سمت گلستان شهدای این شهر تشییع خواهد شد. روابط‌عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای که یکشنبه‌شب منتشر کرد، «عارضه قلبی» را دلیل عروج شهادت‌گونه سردار حجازی عنوان کرد. سردار رمضان شریف، در مصاحبه با رسانه‌ها، علت اصلی شهادت سردار حجازی را عوارض شیمیایی زمان جنگ اعلام کرد و گفت: این شهید بزرگوار با وجود اینکه از عارضه‌های شیمیایی به‌جامانده در دوران دفاع‌مقدس رنج می‌برد، در جبهه‌های مقاومت فعالیت کرد و زحمات زیاد و طاقت‌فرسایی کشید. وی با بیان اینکه سردار حجازی چند‌ماه قبل به کرونا مبتلا شد و بهبود یافت، ادامه داد: کمیسیونی برای بررسی موضوع در بیمارستان بقیه‌الله تشکیل شده است. 
سردار حجازی  پس از جنگ تحمیلی به سِمت معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج منصوب و در سال1376 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و به‌مدت 10سال در این جایگاه حضور داشت. وی در سال1386 با حکم فرماندهی معظم کل‌قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و در سال1387 در جایگاه جانشین فرمانده‌کل سپاه قرار گرفت و همزمان به‌عنوان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران هم حضور داشت. 
سردار حجازی در سال1388 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد. مسئولیت‌های برون‌مرزی این شهید بزرگوار در سپاه پس از این مقطع آغاز و به سِمت فرماندهی سپاه در لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی ،فرمانده نیروی قدس سپاه، در 30دی‌ماه سال1398 به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید