• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128566
+
-

شمارش معکوس برای کنفرانس جدید اپل

احتمال داده می‌شود فردا شب در رویدادی آنلاین اپل از نسل جدید آیپدها و آی‌مک‌های خود رونمایی کند

به سوی آینده
شمارش معکوس برای کنفرانس جدید اپل

اپل در ۳۱ فروردین قرار است یک کنفرانس آنلاین دیگر را به نام Spring Loaded  برگزار کند و به همین‌خاطر این روزها حدس و گمانه‌زنی درباره این رویداد بیشتر شده است.
در ماه‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره نسل جدید آیپد پرو و آی‌مک مجهز به چیپ اپل سیلیکون منتشر شده است. به همین‌خاطر خیلی‌ها انتظار دارند که در این مراسم اپل از نسل جدید آیپدپرو خود احتمالا با چیپ مشابه با نسل جدید مک‌بوک‌ها رونمایی کند. لپ تاپ‌های نسل جدید اپل با داشتن پردازنده ساخت این شرکت امکان اجرای اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت اپل را پیدا کرده‌اند. اکنون با راه پیدا کردن این چیپ به آیپدها علاوه بر سرعت بیشتر می‌توان انتظار یکپارچه‌سازی بیشتر میان گجت‌های اپل را داشت.
به گزارش انگجت، علاوه بر این گفته شده که اپل در کامپیوترهای آی‌مک جدید هم می‌خواهد از پردازنده ساخت خود استفاده کند. همچنین گفته شده که اپل قصد دارد آی‌مک‌ها را در رنگ‌های متنوع جدیدی وارد بازار کند. به‌نظر می‌رسد این محصول به‌عنوان کامپیوتر رومیزی ترکیبی از نمایشگر پرو دیسپلی XDR و آیپد ایر خواهد بود. بنابراین حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خواهد داشت و با رنگ‌های متنوعی از راه می‌رسد. گزارش‌هایی منتشر شده که اپل می‌خواهد به جای پردازنده M1 که در لپ‌تاپ‌های جدیدش استفاده کرده پردازنده جدیدی به نام M1X را رونمایی کند. تراشه  M1 از ۸ هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی ۸ هسته‌ای بهره می‌برد اما ظاهرا M1X دارای ۱۲ هسته پردازشی و GPU با ۱۶ هسته خواهد بود. پردازشگر گرافیکی این چیپ احتمالاً از ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی پشتیبانی خواهد کرد که نشان می‌دهد اپل تمرکز خود را روی اجرای سریع‌تر و راحت‌تر برنامه‌های گرافیکی قرار داده است. چندی پیش شرکت ادوبی گزارش داد که نسخه جدید نرم‌افزار فتوشاپ که برای چیپ‌هایM1 اپل عرضه شده ۵۰ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای مشابه کار می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید