• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128515
+
-

این مرگ است

درگذشت هلن مک کروری

این مرگ است

هلن مک کروری، بازیگر فیلم‌های «هری پاتر» و سریال «پیکی بلایندرز» و همسر دامین لوئیس، بازیگر، مجری و تهیه‌کننده مشهور بریتانیایی در 52سالگی درگذشت.
به نوشته گاردین، دامین لوئیس ضمن اعلام اینکه همسرش به‌دلیل ابتلا به سرطان درگذشته است، درباره مرگ هلن مک‌کروی نوشت: با قلبی شکسته و حاکی از اندوه اعلام می‌کنم که همسر زیبا و نیرومندم پس از مبارزه‌ای شجاعانه با بیماری در آرامش چشم از جهان فروبست. او همانطور که بدون ترس زندگی کرد، واهمه‌ای از مرگ نیز به دل خود راه نداد.جی کی رولینگ، نویسنده کتاب‌های «هری پاتر» در توییتی درگذشت هلن مک کروری را تسلیت گفت و ضمن بیان اینکه از شنیدن خبر درگذشت مک کروری به‌شدت ناراحت و اندوهگین شده، او را بازیگر و زنی شگفت‌انگیز توصیف و اعلام کرد که درگذشت مک کروری زود و نابهنگام بوده است. او همچنین درگذشت این بازیگر زن مشهور بریتانیایی را به همسر و فرزندانش تسلیت گفت.سلیان مورفی، همبازی هلن مک کروری در سریال «پیکی بلایندرز» نیز در واکنش به درگذشت وی نوشت: از درگذشت چنین دوست عزیزی قلبم شکست و به‌شدت احساس اندوه می‌کنم. او انسان زیبا، مهربان، دلسوز و بامزه‌ای بود. او همچنین بازیگر خوب، نترس و شجاعی بود. 
هلن مک کروری در فیلم‌های «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ» - یک و 2 بازی کرده بود. او در سال 2007به‌دلیل بارداری نتوانسته بود در نقش بلاریکس لاسترینح در فیلم «هری پاتر و محفل ققنوس» بازی کند و هلنا بونهام جایگزین وی شده بود.
از نقش‌های به‌یادماندنی هلن مک کروری بازی در سریال«پیکی بلایندرز» بود. این سریال به داستان خانواده جنایتکار «شلبی» در سال‌های پس از جنگ اول جهانی می‌پردازد. 
مک کروری همچنین در فیلم «چارلز سوم: قدرت و عشق»(1994) در نقش باربارا ویلرز، «کنتس کاستلماین»، و در فیلم‌های «مصاحبه با خون‌آشام»(1994)، «شارلوت گری»(2001)، «کنت مونت کریستو»(2002) و «کازانووا»(2005) در نقش مکمل بازی کرده بود. او در فیلم «ملکه»(2006) در نقش «چری بلر» (همسر تونی بلر نخست‌وزیر سابق بریتانیا) بازی کرد. او این نقش را در دنباله این فیلم با نام «رابطه ویژه»(2010) به کارگردانی«پیتر مورگان» نیز تکرار کرد. او همچنین در اقتباس تلویزیونی مدرن از اثر داستانی «فرانکنشتین» نیز بازی کرد.  مک کروری بازیگر مطرحی نیز در عرصه تئاتر بود. او در سال1993 جایزه سوم را در مراسم جوایز «یان چارلسون» به‌دلیل بازی در نقش«رز ترلاونی» در نمایش «ترلاونی ولز» که در تئاتر ملی لندن اجرا شده بود، دریافت کرد. در سال2002 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن «ایونینگ استاندارد» به‌خاطر بازی در نمایش «عمو وانیا» اثر آنتوان چخوف شده بود. در سال2014 نیز او در نمایش کلاسیک«مدئا» به کارگردانی «کاری کراکنل» بازی کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :