• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 29 فروردین 1400
کد مطلب : 128473
+
-

مهمانی خدا در مددسراها

گزارش2
مهمانی خدا در مددسراها

برنامه‌های ضیافت الهی در مددسراها اجرا می‌شود. با گرم شدن هوا تعداد مراجعه مددجویان به مددسراها کمتر شده است اما مددکاران همچنان آماده پذیرش و خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان هستند. با فرا رسیدن ‌ماه مبارک رمضان حال و هوای مددسراها هم تغییر کرده است و برپایی محفل انس با قرآن در مددسراها با استقبال مددجویان مواجه شده است؛ البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی. معاون حمایت‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری از اجرای برنامه‌های رمضانی در مددسراها خبر می‌دهد و می‌گوید: «امسال برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در راستای افزایش نشاط اجتماعی اجرا می‌شود و با همین رویکرد برنامه‌هایی برای مددجویان پیش‌بینی شده است.»
این روزها تعداد مددجویان تهران به حدود 1600تا 1700نفر می‌رسد اما به‌گفته سعید شرف‌دوست، خدمت‌رسانی در تمامی مددسراها چون گذشته انجام می‌شود. او می‌گوید: «هیچ اجباری برای روزه گرفتن مددجویان وجود ندارد. در مددسراها برای افراد روزه‌دار وعده‌های افطاری و سحری تدارک دیده شده است و سایر مددجویان همچون روال روزهای عادی وعده‌های صبحانه، ناهار و شام دریافت می‌کنند.» روانخوانی و روخوانی برنامه‌ای است که به‌گفته این مقام مسئول مورد استقبال مددجویان قرار گرفته است. شرف دوست به برنامه «تنفس صبح» اشاره می‌کند و می‌گوید: «سلسله جلسات آموزش روخوانی و روانخوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مددسراها برگزار می‌شود و روزانه بیش از ده‌ها نفر از مددجویان در این جلسات شرکت می‌کنند و از آموزش‌هایی که توسط استادان مجرب ارائه می‌شود، بهره می‌برند.» افطاری کریمانه هم عنوان برنامه دیگری است که برای مددجویان پیش‌بینی شده است و به‌گفته معاون حمایت‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سفره افطاری هر شب در مددسراها پهن می‌شود و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) هم سفره کریمانه پیش‌بینی شده است که همراه با برنامه‌های ویژه میلاد در مددسرای خاوران اجرا می‌شود.

خدمت‌رسانی در حوزه سلامت
با شیوع موج چهارم کرونا ویژه برنامه سلسله رویدادهای داوطلبانه در مراکز پرتو اجرا می‌شود. سعید شرف‌دوست در توضیح این برنامه می‌گوید: «این برنامه با حضور داوطلبان در حوزه‌های سلامت و درمان انجام می‌شود. افراد متخصص با حضور در مراکز پرتو اقدام به ویزیت مددجویان می‌کنند و اگر لازم باشد برای دریافت خدمات بیشتر به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.»
این مقام مسئول به تشدید نظارت‌ها و فعالیت‌های بهداشتی در مددسراها اشاره می‌کند و می‌گوید: «تعداد دفعات ضدعفونی کردن بخش‌های مختلف مددسراها افزایش یافته است و مددجویان به محض ورود ملزم به استحمام هستند و در محوطه مددسرا باید ماسک بزنند. همچنین پتوها و رو تختی‌ها روزانه شست و شو و ضدعفونی می‌شوند.» به‌گفته سعید شرف‌دوست خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها تا‌کنون مورد ابتلا به کرونا در مددسراها ثبت نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید