• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128282
+
-

رونمایی از شبکه همکاران حسن رعیت

در جلسه دوم دادگاه عناوین اتهامی 21متهم دیگر پرونده قرائت شد


 دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های حسن میرکاظمی، معروف به «رعیت» دیروز در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد؛ دادگاهی که نخستین جلسه آن در روز یکشنبه گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه بود و از شبکه فسادی رونمایی شد که متهم است در نظام پولی و ارزی کشور اخلال کرده ‌است.
به‌گزارش میزان، جلسه دوم این دادگاه درحالی برگزار شد که جعفرزاده، نماینده دادستان، به قرائت ادامه موارد اتهامی حسن رعیت، متهم ردیف اول پرونده ازجمله روابط نزدیک وی با قاضی منصوری، ارتباطات او با سیامک صمیمی، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنایع و معادن وقت جهت انتفاع نامشروع از تسهیلات کلان بانک‌های صنعت و معدن و کشاورزی، ارتباط با محمد آریا، پرداخت رشوه به رئیس هیأت‌مدیره بانک صادرات استان گلستان، پرداخت رشوه به رئیس شعبه بانک پارسیان کیش، سوءاستفاده از حساب کارمندان خود جهت پولشویی و اخذ حواله‌های ارزی دولتی به واسطه شرکت‌هایی با ذی‌نفع واحد و عدم‌واردات کالاهای تولیدی پرداخت. 
آسیب به محیط‌زیست و وصول ۲فقره شکایت شهرداری منطقه یک تهران در سال ۹۸ از حسن رعیت در این ارتباط از دیگر موارد اتهامی منتسب به متهم ردیف اول پرونده بود که در جلسه دادگاه قرائت شد و کیفرخواست این پرونده را به حدود ۴۰۰ صفحه رساند. 
همچنین دراین جلسه عناوین اتهامی ۲۱متهم دیگر پرونده مزبور ازسوی نماینده دادستان قرائت شد که مواردی مانند مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور، مشارکت در جعل و استفاده از اسناد مجعول، مشارکت در کلاهبرداری، مشارکت در پولشویی، ثبت شرکت‌های کاغذی و معرفی آنها به بانک‌ها، مشارکت در جعل از طریق خرید دستگاه مهرسازی و ساخت ۳ فقره مهر بانک‌ها، تحصیل مال نامشروع، پرداخت رشوه و تأثیر دادن نفوذ اشخاص در تصمیمات اداری را شامل می‌شد.
نمایندگان حقوقی بانک‌های مسکن و صادرات و همچنین مدیر شعب استان گلستان بانک صادرات نیز در جلسه دوم دادگاه به‌عنوان شکات پرونده در جایگاه قرار گرفته و به بیان بخشی از دلایل شکایت خود پرداختند. قرار است زمان جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :