• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128238
+
-

دو پیشنهاد آپاراتچی در شب‌های قرنطینه

پیشنهاد بهارى!

علی مولوی

دوباره کرونا اوج گرفته و ناچاریم در این‌روزهای بهاری زیبا در خانه بمانیم. آپاراتچی این هفته هم به سراغ سایت‌های پخش آنلاین «فیلیمو» و «نماوا» رفته و برای سرگرم‌شدن در این روزهای قرنطینه، دو پیشنهاد تماشایی آماده کرده است. اگر آن‌ها را تماشا کردید، از همین حالا هم می‌توانید آماده باشید که در شماره‌های آینده، گفت‌وگوهای ویژه‌ای را درباره‌ی آن‌ها در صفحه‌‌ی شهرفرنگ بخوانید.

جادوگری که نمی‌داند جادوگر است!

شاید با دیدن این تیتر بلافاصله به‌یاد هری پاتر افتاده باشید، اما این‌بار صحبت از هری پاتر نیست. این داستان میلدِرِد هابِل، دختر نوجوانی است که نمی‌داند جادوگر است و یک‌روز هنگام نقاشی‌کردن در خانه، از پنجره صحنه‌ی عجیبی را می‌بیند؛ تعدادی جادوگر سوار جاروهایشان! او خیلی اتفاقی با دختر نوجوانی به‌نام ماد اِسپل‌بادی، برخورد می‌کند که عینکش را گم کرده و با جارویش در بالکن خانه‌ی میلدرد پرت می‌شود و این‌جاست که میلدرد می‌فهمد فقط جادوگرها می‌توانند یک جادوگر را روی جارو ببینند.
بدترین جادوگر، عنوان سریالی جذاب و نوجوانانه که ساخت آن از سال 2017 میلادی آغاز شده و تاکنون چهار فصل آن ساخته شده است. این سریال اقتباسی از مجموعه‌کتابی به همین نام است و داستان دختران نوجوان جادوگری است که در مدرسه‌ی خانم کاکِل تحصیل می‌کنند. سال 1384 جلد نخست این مجموعه، نوشته‌ی جیل مورفی با ترجمه‌ی ه‍ان‍ا اس‍ت‍ی‍ف‍ائ‍ی در انتشارات قلمستان هنر منتشر شد، اما بقیه‌ی هفت جلد این مجموعه به فارسی ترجمه نشده‌اند. بلا رمزی بازیگر نوجوان این مجموعه سال 2019 میلادی از جایزه‌ی آکادمی انگلیسی کودکان بفتا، جایزه‌ی بهترین بازیگر جوان را به‌دست آورد.
این‌روزها سایت‌های فیلیمو و نماوا دوبله‌ی سه فصل از این سریال جذاب و پرهیجان را در اختیار کاربران خود گذاشته‌اند.

آزمایشگاهی که آرزویش را داشتیم!

حسرت بسیاری از نوجوانان علاقه‌مند به رشته‌های شیمی و فیزیک در دوران تحصیل این است که مدرسه‌شان آزمایشگاه ندارد یا اگر دارد، امکانات چندانی برای آزمایش و کشف‌های علمی در مدارس ما درنظر گرفته نشده است. از زمانی هم که کرونا آمده، بساطش را پهن کرده و مدرسه‌ها آنلاین شده‌اند، وضعیت بدتر از قبل هم شده و حتی همان امکانات محدود هم از دسترس دانش‌آموزان دور افتاده است.
این‌روزها سایت فیلیمو ساخت مجموعه‌ای را به‌نام علمی‌شو  آغاز کرده که بخشی از فعالیت گروه فیلیمومدرسه است و برای علاقه‌مندان به آزمایش‌های علمی و مفرح، بهترین فرصت است.
در هرقسمت از این مجموعه‌ی جذاب، علی عبدالعالی، معلم و دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران، چهره‌ی سرشناسی را به برنامه دعوت می‌کند و با کمک میهمان خود، آزمایش‌هایی ساده و تماشایی را به مخاطبان نوجوان این مجموعه نشان می‌دهد. آزمایش‌هایی که اکثر آن‌ها را در خانه هم می‌توانید امتحان کنید و نیازی به حضور در آزمایشگاه مدرسه ندارید.
تا حالا پنج قسمت از این مجموعه منتشر شده که به در این پنج قسمت، مهراب قاسم‌خانی، حامد آهنگی، شبنم فرشادجو، فریبا نادری و لیندا کیانی میهمان این برنامه بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :