• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128124
+
-

اجرای ۲۱ پروژه توسعه محلی در ناحیه یک

اجرای ۲۱ پروژه توسعه محلی در ناحیه یک

۲۱  پروژه توسعه محله‌ای در محله‌های ناحیه یک منطقه ۱۷ اجرا خواهد شد.
شهردار ناحیه یک منطقه در این‌باره می‌گوید: «یکی از برنامه‌هایی که شهرداری برای نخستین بار به اجرا درآورده، اجرای پروژه‌های محلی با مشارکت و نظر ساکنان همان محله است که برای این منظور جلسات مختلفی با اعضای شورایاری و ساکنان محله‌ها برگزار و بازدیدهای محله‌ای انجام می‌شود.»
«ابراهیم کوه‌نژاد» به سهم هریک از محله‌های ناحیه یک از پروژه‌های محلی اشاره و عنوان می‌کند: «از مجموع ۲۱ طرح توسعه محله‌ای در ناحیه یک، ۴ پروژه در محله ابوذر غربی، ۴ پروژه در محله امامزاده حسن(ع)، ۷ پروژه در محله صبا و ۶ پروژه در محله آذری اجرا خواهد شد.»
وی بودجه موردنیاز برای اجرای این طرح‌ها را ۱۸ میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: «در صورت اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای، گام بلندی در برطرف شدن مشکلات شهری برداشته می‌شود. برخی از پروژه‌ها شاید ساده به نظر رسد، اما همین پروژه‌های ساده نیز گره‌گشایی مناسبی در توسعه شهری به وجود خواهد آورد، به‌عنوان مثال انشعاب فاضلاب شهری که در محله آذری انجام شده، بسیاری از مشکلات شهری و زیست‌محیطی را برطرف کرده است و همچنین ایمن‌سازی محله را به دنبال خواهد داشت.»
کوه‌نژاد به اجرای ۱۸ طرح توسعه محله‌ای در سال گذشته اشاره می‌کند که در ناحیه یک کلید خورد. وی می‌گوید: «سال گذشته ۸ طرح مورد بهره‌برداری کامل قرار گرفت و مابقی درحال اجراست. در تلاشیم این طرح‌ها ابتدای امسال به بهره‌برداری برسد.»
وی درباره پروژه‌های توسعه محلی در سال گذشته می‌گوید: «بیشتر مشکلات در محله‌های ناحیه یک مربوط به نهرسازی است. علت این است که فاضلاب شهری در محله‌های این ناحیه توسط شرکت آب و فاضلاب مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. از همین رو اولویت پروژه‌های محله‌ای مربوط به این موضوع است. همچنین ایجاد پاتوق‌های محلی در محله‌های امامزاده حسن(ع) و ارژنگیان، همچنین ایجاد زمین چمن مصنوعی فتح‌المبین در محله یافت‌آباد به اتمام رسیده است.»
کوه‌نژاد اضافه می‌کند: «طرح کوچه دوستی پیشنهاد خوب شهردار تهران بود که کوچه‌های شهاب و رمضانی در ناحیه یک منطقه ۱۷ برای اجرای آن انتخاب شد. با توجه به استقبال ساکنان منطقه از اجرای طرح کوچه دوستی، ۴ کوچه دیگر برای این کار انتخاب شده است که با هماهنگی اعضای شورایاری به اجرا درخواهد آمد. خوشبختانه اعضای شورایاری نیز در این زمینه همیاری بسیار خوبی برای انتخاب کوچه‌ها انجام دادند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید