• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 آذر 1396
کد مطلب : 1280
+
-

اجرای ویدئوهای 4K روی دستگاه‌های مختلف

پیشرفت روزافزون کیفیت تصاویر ضبط‌شده کار را برای پخش‌کننده‌های فایل‌های چندرسانه‌ای نیز سخت کرده است. حالا جدای از انکودهای مختلف، بهینه‌سازی یک نرم‌افزار برای اجرای روان تصاویری با کیفیت 4برابر HD اصلا کار ساده‌ای نیست. به همین‌خاطر پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه بهتر از تماشای این دست ویدئوها، از اپلیکیشن‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم بپردازید. البته باید درنظر بگیرید که برای اجرای فایل‌های 4K به سخت‌افزار قوی گرافیکی نیاز دارید.  

ویندوز

خوشبختانه ویندوز میزبان برنامه‌های بسیاری است که توانایی اجرای ویدئوهای با کیفیت4K را دارند. در این بین برنامه VLC برخلاف انتظار باید انتخاب دوم شما باشد. یک ابزار مختص اجرای فایل‌های باکیفیت بالا وجود دارد با نام 5KPlayer که اگر چه تازه پا به عرصه وجود گذاشته اما با قدرت و به‌خوبی فایل‌های باکیفیت بالا را اجرا می‌کند.VLC Player هم عملکرد چشمگیری دارد و با توجه به اینکه امکانات بسیار بیشتری برای اجرای فایل‌های دیگر را نیز به همراه دارد شاید انتخاب کلی بهتری برای نصب باشد. انتخاب آخر برای ویندوز هم مدیا پلیر کلاسیک است به شرط اینکه قبل از آن  K-Lite Codec Pack را نصب کرده باشید. 

مک

برای مک اگر چه برنامه‌های زیادی این کار را انجام نمی‌دهند، اما گزینه‌های بسیار خوبی جهت اجرای فایل‌های 4K خواهید داشت. بدون شک نخستین گزینه  Cisdem Video Player خواهد بود. از بهترین پخش‌کننده‌های فایل‌های چندرسانه‌ای در مک که به‌صورت رایگان عرضه شده و با حجم کم‌اش کارایی و امکانات بسیار بالایی دارد. در شلوغ‌ترین تصاویر 4K هم روی یک دستگاه متوسط به بالا به راحتی می‌توانید تصاویر را روی این برنامه بدون مکث جلو و عقب ببرید.‌ VLC Player روی مک هم عرضه شده و اینجا هم عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان داده است.‌ VLC که به‌صورت کد باز عرضه شده، علاوه بر اجرای فایل‌های حجیم 4K، انواع فرمت‌های ویدئویی را نیز پخش می‌کند که از این حیث روی مک منحصر به فرد به‌حساب می‌آید. 

اندروید

برای اجرای فایل‌های 4K یا به‌طور کلی فایل‌های ویدئویی، بهتر است از 2 اپلیکیشن MX Player یا VLC استفاده کنید. هر دوی این ابزارها فرمت‌های مختلف ویدئویی را پخش می‌کنند، قابلیت اجرای تصاویر 4K را دارند و از زیرنویس فارسی نیز پشتیبانی خواهند کرد. هر چند MX Player در کل کمی حجم بیشتری دارد اما از نظر اجرا، روان‌تر از VLC خواهد بود و از منابع موبایل کمتر استفاده می‌کند.

iOS

بدون شک انتخاب اول و آخر شما باید  CnX Player باشد. این اپلیکیشن رایگان امکان اجرای انواع فایل‌های ویدئویی را دارد، به روان‌ترین شکل ممکن فایل‌های حجیم را اجرا می‌کند و اگر از گوشی‌های 5s به بالا استفاده کنید، هیچ‌گونه مکث یا کندی در اجرای فایل‌های 4K مشاهده نخواهید کرد. امکانات و ابزارهای خوبی در CnX Player گنجانده شده که به خوبی می‌تواند بدل به بهترین پخش‌کننده فایل‌های چندرسانه‌ای روی گوشی یا آیپد شما شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید