• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12704
+
-

جوجه اردک زشت!

جوجه اردک زشت!

سوت پایان مسابقه با السد، «نفس راحت» را برای حدود پنجاه‌هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی معنا کرد تا هفته موفقیت‌آمیز پرسپولیس با رسیدن به دومین هدف مهم فصل به‌پایان برسد. تیم برانکو در جدال با پارس جنوبی جم به یک تساوی نیاز داشت و در ثانیه‌های پایانی بازی به این تساوی دست پیدا کرد تا بالاخره قهرمانی‌اش در لیگ هفدهم را قطعی کند. آنها بر خلاف مسابقه با تیم مهدی تارتار، در برابر السد خیلی زود به گل رسیدند و تا پایان دوئل دشوار با حریف قطری از گل مرتضی پورعلی‌گنجی دفاع کردند. با هر نتیجه‌ای به‌جز شکست دادن السد، پرسپولیس فرصت سرگروهی را از دست می‌داد اما نتیجه دلخواه سرخپوشان در آخرین بازی مرحله گروهی به‌دست آمد تا این تیم با 4پیروزی، یک‌تساوی، یک‌شکست و 13امتیاز، بالاتر از تیم قدرتمند السد به‌عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی راه پیدا کند. قهرمان  لیگ‌برتر، رویارویی با نایب‌قهرمان قطر را استثنایی آغاز کرد و به سرعت توپ را به تور دروازه حریف رساند اما این برتری فقط برای چند دقیقه ادامه داشت. السد با نظم مثال‌زدنی و خلاقیتی که در به‌وجود آوردن موقعیت‌های گلزنی از خودش نشان داد، بارها دروازه تیم میزبان را تهدید کرد. ژاوی حتی در 38سالگی چند کلاس بالاتر از همه هافبک‌های فوتبال ایران ظاهر شد و در روز بسیار بد علی علیپور بغداد بونجاح در خط حمله، تشنه و گرسنه گلزنی نشان می‌داد. السد فقط چند میلی‌متر با زدن گل تساوی فاصله داشت اما خوش‌شانسی و تیر دروازه، به کمک سرخپوشان آمدند. البته که مهره‌های دفاعی پرفسور، کم‌اشتباه ظاهر شدند و گاف چندان قابل‌توجهی نداشتند اما در سراسر دقایق نیمه‌دوم، السد می‌توانست ضربه‌ای جبران‌نشدنی به پرسپولیس بزند. در روز بارانی پایتخت، میزبان باید به هر قیمتی برنده این بازی می‌شد. قرمزها برد را با «چنگ‌و‌دندان» حفظ کردند و اگرچه زیبا و شورانگیز نبودند اما صاحب یک پیروزی حساس و حیاتی شدند. آن‌چه در جدال با السد برای تیم برانکو اتفاق افتاد، شاید در دیدارهای باقی‌مانده این فصل نیز در این تیم به اجرا دربیاید. پرسپولیس در اوج نیست اما همچنان باید روند بردهای اقتصادی‌اش را حفظ کند. بردهایی مفید و تاثیرگذار اما بدون شور و جذابیت اضافی!‌
پرسپولیس در 6بازی گذشته، هرگز موفق نشده در یک مسابقه دو‌گل به‌ثمر برساند. آنها در 10دیدار اخیر فقط یک‌بار توانسته‌اند بیشتر از یک گل وارد دروازه حریفان کنند. همین آمار نشان می‌دهد که این هفته‌ها خبری از DNAهجومی در تیم مرد کروات نیست. آخرین بازی جذاب، هجومی وپرگل سرخپوشان در مقابل نسف‌قارشی ازبکستان در خانه اتفاق افتاده است. نمایش‌های پرشور و پرموقعیت سرخ‌ها در این فصل انگشت‌شمار به‌نظر می‌رسند. جدال با صنعت‌نفت در آبادان، دو مسابقه خانگی با تراکتورسازی و ذوب‌آهن، مسابقه رفت با استقلال خوزستان و همچنین دیدار با سپاهان در نقش‌جهان، معدود دیدارهایی بودند که پرسپولیس را به کیفیت دو‌سال قبل نزدیک کردند. در سایر مسابقه‌های فصل اما این تیم تا حدود زیادی محافظه‌کار نشان می‌داد. با این وجود نتایج پرسپولیس در طول فصل موفقیت‌آمیز بوده است. اگر این تیم بتواند به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان راه پیدا کند، این فصل را با نتایجی دلچسب به‌پایان رسانده است. قهرمانی لیگ و صعود مستقیم به فصل آینده لیگ قهرمانان و قرار گرفتن در بین 8تیم نهایی آسیا، سرخپوشان را در موقعیت مناسبی قرار می‌دهد. این موقعیت می‌تواند به آنها کمک کند تا در فصل آینده، هم تماشایی باشند و هم اهداف بزرگ‌شان را دنبال کنند.
ایجاد تحول با خرید بازیکن برای پرسپولیس ممکن نخواهد بود. چرا که پنجره تابستانی نقل‌و‌انتقالات این تیم هنوز باز نشده و بعید به‌نظر می‌رسد محرومیت باشگاه کاهش پیدا کند. امید عالیشاه تنها بازیکنی است که در پایان فصل به جمع نفرات ایوانکوویچ اضافه خواهد شد. امید هم به‌عنوان هافبک کناری و هم به‌عنوان مهاجم دوم، از این قابلیت برخوردار است که ظرفیت هجومی تیم را افزایش بدهد. اگر چه راه خرید بازیکنان جدید باز نیست اما ماموریت مهم تابستانی باشگاه، تمدید قرارداد با بازیکن‌ها و حفظ بازیکنانی است که از همین حالا با پیشنهادهای خوبی مواجه شدند. صادق محرمی که ستاره بی‌چون ‌و چرای تیمش در بازی با السد بود، در آستانه جدایی از پرسپولیس قرار دارد.  بدون تردید حفظ او در تیم، برای آینده سرخپوشان ضروری به‌نظر می‌رسد. دومین قدم مهم برای فاصله‌گرفتن از پرسپولیس کم‌طراوت، استراحت تابستانی است. فشردگی برنامه لیگ و آسیا این اواخر فشار زیادی به تیم وارد کرده و مهره‌های ملی‌پوشی که در ریکاوری مدنظر کی‌روش افت کرده‌اند نیز باید بعد از جام‌جهانی برای مدتی استراحت کنند تا دوباره شادابی‌شان را به‌دست بیاورند. یک فصل بدنسازی جدید و پرفشار با مارکو نیز می‌تواند بین پرسپولیس و رقبا تمایز ایجاد کند. سرخپوشان این فرصت را دارند تا در فصل آینده چشم‌نواز و هجومی باشند اما در شرایط فعلی، باید با همین حرکت خزنده به اهداف‌شان نزدیک شوند. پرسپولیس این روزها زیبا نیست اما می‌تواند مثل جوجه اردک زشت، آینده زیبایی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید