• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126869
+
-

راه‌اندازی سامانه‌ «دا» برای انسجام‌ بخشی به فعالیت داوطلبان حوزه کارکودک

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز فعالیت سامانه داوطلبان خدمت‌دهی به کودکان کار(دا) خبرداد و گفت: این سامانه همزمان با برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار در ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) شروع به‌کار می‌کند. سیدمالک‌ حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان کار با عنوان «کارنگ» از 23اسفند تا 5فروردین گفت: مدتی پیش از کودکان حاضر در مراکز پرتو خواسته شد تا بهار و نوروز را در نقاشی‌های خود به تصویر بکشند که حاصل این نقاشی‌ها در نمایشگاه «کارنگ» به نمایش درآمده است. او درادامه با بیان اینکه حذف کار کودک و توانمندسازی کودکان کار جز با مشارکت تمام شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: با توجه به درخواست شهروندان درخصوص نحوه صحیح و استاندارد کمک به کودکان آسیب‌دیده، در معرض آسیب و به‌ویژه کودکان کار و خیابان، سامانه «دا» از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای این منظور طراحی شده است.  حسینی گفت: تمامی شهروندان و سازمان‌های مردم‌‌نهاد با هر تخصص، مهارت و زمان آزادی که دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت چهارراه کودک به نشانی www.4rahkoudak.ir فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.

یک توضیح بابت گزارش «قصه انتظار»
 روز شنبه، 23 اسفند 1399، در این صفحه گزارشی با عنوان «قصه انتظار» منتشر شد که در آن به نقل از سرهنگ ابراهیم رنگین، رئیس معراج شهدای مرکز گفته شده بود: «بیش از 13هزار خانواده داریم که پیکر فرزندانشان را هنوز از جنگ عراق با ایران تحویل نگرفته‌اند. البته 6هزار پیکر در همان سال‌های جنگ به‌عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شدند، اما 7هزار شهید همچنان در خاک عراق یا در گورستان اردوگاه‌های اسرای ایرانی دفن شده‌اند که به‌دنبال تفحص و شناسایی آنها هستیم.»
اما روز گذشته، کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یک اصلاحیه برای روزنامه همشهری ارسال کرد که به شرح زیر است: «13هزار خانواده داریم که پیکر فرزندانشان را هنوز از جنگ عراق با ایران تحویل نگرفته‌اند. البته 6هزار پیکر در همان سال‌های جنگ به‌عنوان شهید گمنام تشییع و تدفین شدند و 4هزار پیکر شهید به‌صورت گمنام در حرم‌های شهدای گمنام دفن شد‌‌اند که جمعا 10هزار پیکر شهید به‌صورت گمنام دفن شده است، اما 3هزار شهید همچنان در خاک عراق یا در گورستان اسرای ایرانی دفن شده‌اند که به‌دنبال تفحص و شناسایی آنها هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید