• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126830
+
-

یاران همراه شرق پایتخت

یاران همراه شرق پایتخت

  نشریه‌ای که سه‌شنبه‌ها به دست شما می‌رسد، حاصل تلاش و زحمات افرادی است که تعدادی از آنها همین چند نفری هستند که در این سطرها و به کمک واژگان این‌گونه ارادت خود را به شما اعلام و نوبهار را تبریک گفته‌اند. خبرنگارانی که حتی کرونا هم آنها را از انجام رسالتشان بازنداشت و همواره در کنار شما بوده و برای شما نوشته‌اند و امیدوارند در سال پیش رو نیز همراه‌تان باشند. 

مژگان مهرابی‌ـ خبرنگار/قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم

سال 99 هم تمام شد. روزهای آن برق‌آسا یکی پس از دیگری سپری شدند، بی‌آن که متوجه گذشتن‌شان شوم. تنها چیزی که برایم باقی ماند خاطرات تلخ و شیرینی است که در گنجینه ذهنم به یادگار سپرده می‌شود. خاطرات خوش من در سالی که گذشت حضور در محل کار و دیدن دوستانم بود و شنیدن صدای عزیزترین کسانم، نعمتی که قدرش را خوب می‌دانم چراکه معتقدم خیلی زود دیر خواهدشد. اما خاطره تلخ را کم و بیش همه ما تجربه کردیم. شیوع بیماری کرونا. بیماری مهلکی که از هم دورمان کرد و به سختی‌مان انداخت. به‌خصوص قشر خبرنگار که زمان و مکان برایشان مفهومی ندارد. چه روزها که تجربه نکردیم. هرچه بود گذشت و امیدواریم که این وقایع دیگر پیش نیاید. آرزوی خوشی و سلامتی برای همگی‌تان دارم و روزهای خوشی را برایتان آرزو می‌کنم. چه خوب که در آستانه سال جدید دل مهربان‌تان از کدورت پاک‌کنید و با روحیه‌ای شاد و سرشار از عشق به استقبال بهار بروید. یاعلی. 

 پریسانوری‌ـ خبرنگار/ای سال نحس بری که برنگردی...

سال 99 در سراشیبی پایان افتاده و شبکه‌های اجتماعی پر شده از مطالبی مثل «چیزی به پایان سال نحس نمانده، مراقب باشید نحسی این سال در روزهای آخر دامن‌گیرتان نشود و...»، یا «ای سال نحس بری که برنگردی» و جملاتی شبیه این. خلاصه که این روزها همه مشغول نفرین کردن این سال بخت برگشته‌اند و فرش قرمز برای سال جدید پهن کرده‌اند. درست مثل پارسال و سال‌های پیش و... به حافظه‌مان که رجوع کنیم، کمتر سالی بوده که موقع وداع لعن و نفرینش نکرده باشیم؛ بی‌توجه به اینکه زمان یک طیف به هم پیوسته است و تقسیم‌بندی آن براساس سال‌های تقویمی، قرارداد بین خودمان است برای فهم و درک و معنی‌دار کردن آن. این‌طوری قضیه ترسناک‌تر می‌شود. این یعنی زندگی بی‌توجه به ناله و نفرین‌های ما، زحمت کوچک‌ترین تغییری به خودش نمی‌دهد و همین‌طور بی‌رحم و قلدر هر بار غم و درد تازه‌ای بر سرمان آوار می‌کند. البته شاید زندگی قصد آزار ما ندارد، فقط می‌خواهد این درس را به ما بدهد که تا خودمان تغییر نکنیم هیچ چیز عوض نمی‌شود و... 

 سارا جعفرزاده‌ـ خبرنگار/استقبال از بهار با دستانی پر از سوسن
بهار به نشانه نو شدن از راه می‌رسد شاید به این معنا که هر چیز کهنه‌ای را نمی‌توانیم با خود به استقبال بهار ببریم. پس چه بهتر هر نشانه‌ای از یاس و ناامیدی را رها کنیم و با قلب آکنده از امید و دستانی پر از سوسن به استقبال بهار برویم.‌ای کاش سال گذشته را پروردگار جز عمرمان حساب نکند سالی که حتی از آغوش گرفتن عزیزانمان هراس داشتیم و با ترس و دلهره فقط زنده بودیم و زندگی نکردیم هر چند همین نعمت زنده بودن را بسیاری از اطرافیانمان از دست دادند. مدام نگران از دست دادن عزیزانمان بودیم اما بودند کسانی‌که تنها عزیز زندگی‌شان را از دست دادند. شخصاً سال گذشته برایم به سختی گذشت نفس کشیدن برایم سخت بود، با ترس همه جا حاضر می‌شدم و بگذریم اینک بهار درراه است و چه کنیم که دائما حال دوران یکسان نمی‌ماند و ما هم باید پا به پای بهار به استقبال طراوت و شادی برویم. اما‌ای کاش بیاموزیم که با آمدن فصل جدید ما هم تازه شویم رفتارهای کهنه و تاریخ مصرف گذشته را دور بریزیم و مهر و وفا را سرلوحه زندگی قرار دهیم. آخر وقت جبران اندک است. امید و ایمان دارم دوباره بدون هراس عزیزانمان را در آغوش می‌کشیم که چیزی بالاتر از این نیست و چه خوب که سال نو را به امید سلامتی و شادکامی برای تمام انسان‌ها آغاز کنیم. 
کتاب 
عیدی بدهیم
سالی که به روزهای پایانی آن نزدیک می‌شویم چنان دلهره‌آور و خسته‌کننده بود که آرزو می‌کنیم دیگر تکرار نشود و سال پیش رو با خبرهای خوب و خوشایند درباره‌گذار موفقیت‌آمیز از دوران نحس کرونا همراه باشد. شکی نیست که مانند ایام تعطیلات نوروزی سال گذشته، امسال هم در خانه ماندن بهترین گزینه برای در امان ماندن از شر ویروس منحوس کروناست و طبعاً هریک از ما برای اینکه حوصله‌مان در این روزهای نسبتاً طولانی تعطیلات نورزی سر نرود برنامه‌های متناسب با شرایط و روحیه خودمان تدارک دیده‌ایم. از دیدن فیلم‌های خوب تاریخ سینما تا خواندن کتاب مورد علاقه‌مان که در طول سال فرصت نکرده‌ایم فیلم‌ها را ببینیم و کتاب‌ها را مطالعه کنیم. یک پیشنهاد عیدانه هم می‌شود در این زمینه مطرح کرد؛ هدیه دادن کتاب به‌عنوان عیدی به اطرافیان، اقوام، دوستان و آشنایان. به نظر می‌رسد این رویکرد امر پسندیده‌ای باشد در روزگار عسرت کتاب و کتابخوانی که متأسفانه در طول سال جای این محصول فرهنگی در سبد خرید خانوارها خالی است؛ مگر چنین مناسبت‌های به کمک بیاید تا این کشتی به گل نشسته تکانی بخورد. در این میان و با فرض بر اینکه برخی‌ها به جای هدایای آنچنانی، به اطرافیانشان در ایام عید کتاب هدیه می‌دهند می‌توان امیدوار بود اتفاقی هر چند کوچک در این حوزه بیفتد و کتاب و کتابخوانی هم به یکی از دغدغه‌های شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی تبدیل شود. در بخش موضوع کتاب‌ها هم می‌توان آثاری با رویکرد انواع سرگرمی‌های خانوادگی، به خاطر شرایط فعلی پیشنهاد کرد و در مجموع، به اوقات فراغت شهروندان در تعطیلات نوروزی که اغلب در خانه هستند و امسال هم به خاطر کرونا به سفر نگرفته‌اند حال و هوای تازه‌ای داد. 



 

این خبر را به اشتراک بگذارید