• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126822
+
-

پیام تبریک شهرداران مناطق شرق تهران به اهالی

لبتان خندان، تنتان سلامت

لبتان خندان، تنتان سلامت

در آستانه سال نو سکان‌داران مدیریت شهری مناطق شرق پایتخت با ارسال پیام، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و عید نوروز به همه شهروندان، درباره برنامه‌ها و رویکردشان برای سال ۱۴۰۰ قلم زده‌اند 

  • مجتبی شکری‌ / شهردار منطقه ۱۳/شهری زیبا، شاد وآباد به ارمغان بیاوریم

مژده‌ای دل که دگر باره بهار آمده است / خوش خرامیده و با حسن و وقار آمده است 
نوروز همیشه نوید آمدن روزهای زیبا، نو و تازه بوده است و همیشه نماد و نشانه‌ای از فکرهای جدید، کردار جدید و تصمیم‌های تازه برای آینده، آینده‌ای که می‌خواهیم آن را بهتر از گذشته بسازیم. سالی که آخرین روزهایش را سپری می‌کنیم، با تمام سختی‌هایش به علت شیوع ویروس کرونا سپری شد و سال جدید در حالی آغاز می‌شود که مصادف شده با نخستین نوروز قرن جدید، از راه رسیده تا غبار کهنگی و ماندگی را از چهره طبیعت و دل‌های ما بزداید و شکوفه لبخند و نهال امید را در قلبمان بارور سازد. در آغاز سال جدید آرزوی ما برای همه شهروندان عزیز پایتخت و منطقه ۱۳، زندگی در شهری است که با عنایت به شعار و رویکرد شهردار محترم تهران برای همه اقشار با توجه به مقوله‌های نشاط و امید، تحقق عدالت اجتماعی و تقویت تنوع فرهنگی و... برنامه‌ریزی شده تا در مسیر تغییر برای آینده بهتر، بتوانیم با همکاری شهروندان شهری زیبا، ایمن، شاد وآباد را به ارمغان بیاوریم.

طی ماه‌های گذشته، به‌رغم شیوع ویروس کرونا، همکاران ما در شهرداری منطقه۱۳ در انجام وظایف و ارائه خدمات به شهروندان فهیم این منطقه از تلاشی فروگذار نکرده و پروژه‌های مختلف محله‌محور نیز در کنار خدمات شهری، افتتاح و به بهره‌برداری رساندند. در سال جدید هم از منظری نو به مشکلات شهر نگریسته و با نگاهی خلاق و خدمت‌رسان برای تحقق اهدافی که برای تهران ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده، با قاطعیت و پشتکار تلاش خواهیم کرد.

ضمن تبریک حلول سال نو، از درگاه دادار هستی، برای تمام شهروندان و خانواده‌های محترم‌شان، سالی خوش و سرشار از معنویت، مملو از رحمت و برکت الهی همراه با دلی روشن، سینه‌ای پر از مهر، لبی خندان توام با سلامتی، شادکامی، سعادت و موفقیت آرزومندم. به امید آنکه در سایه همدلی و همراهی همه شهروندان و مسئولان، سال آینده در شهری با اخلاق‌تر، زیباتر، ایمن‌تر، توسعه‌یافته‌تر، ‌آبادتر و شاداب‌تر از امروز به استقبال بهار بنشینیم و حالی احسن از امروز داشته باشیم.  

  • کامبیز صمیمی‌پور /شهردار منطقه ۱۴ /۱۴۰۰، سال زیست‌پذیری بیش از پیش محله‌ها

لحظه‌های زمان می‌گذرد و هر آن مار را به فصل نو شدن نزدیک می‌کند. زمین بانگ بهار سر می‌دهد و نوید بخش حیاتی تازه در کالبد سرد و بی‌جان زمستان است. رستاخیزی زمینی که نوروز می‌خوانیمش چراکه بر این باوریم فصل بهار می‌آید تا غبار را از دل‌ها بشوید. شکوفه لبخند و نهال امید را در قلب‌ها بارور سازد و همه را در آغاز تلاشی تازه به صف کند.

به تبع این نسیم بهاری، مدیریت شهری منطقه نیز در تدارک است تا با همت بیش از پیش و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های منطقه و ظرفیت‌های محلی و فرامنطقه‌ای آرامش و آبادانی را به اهالی دارالمؤمنین پایتخت هدیه کند. از این‌رو ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی، ترافیکی، امور شهری را با چشم‌انداز «زیست‌پذیرتر شدن محله‌ها» در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری این منطقه قرار داده‌ایم تا زمینه رضایت حداکثری شهروندان فراهم شود. با تلاش و کوشش مستمر تمام کارکنان شهرداری اعم از کارشناسان، مدیران و همچنین شورایاران به‌عنوان معتمدان محلی، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

امید می‌رود روند مثبت اجرای پروژه‌های توسعه محلی منطقه ۱۴ در سال جدید همچون سال ۹۹ با قاطعیت و پشتکار دوچندان تداوم یابد و شهروندان دارالمؤمنین تهران شاهد شکوفایی و بالندگی بیش از پیش آن در سال ۱۴۰۰ باشند. به امید اینکه با رویکرد تحقق شعار «تهران شهری برای همه» و هم آهنگ با ابعاد گسترده «تهران ۱۴۰۰» نقطه عطفی برای روزهای بهتر شهرمان تهران باشیم. به حق، خدمت به شهروندان شهیدپرور این خطه از پایتخت همواره مایه مباهات و افتخار است و از نخستین لحظات حضور و قبول سکان مدیریت شهری همه توان خود را به کار گرفته تا با همراهی کارکنان خدوم و شریف شهرداری بتوانم خدمات ارزنده و اثرگذاری را در محله‌ها انجام دهم. سیمایی‌آباد، شاد و زیبا برای دارالمؤمنین تهران، هدف مهمی است که شهرداری منطقه ۱۴ دنبال می‌کند و اینجانب عزم خود را برای تحقق این هدف جزم کرده‌ام. در آستانه سال نو از خداوند متعال سلامتی، خرمی و زندگی زیبا و ایمن برای شهروندان‌مان خواستارم.  

  • وحیدرضا انارکی محمدی‌ / شهردار منطقه ۱۵ /به امید سال پیروزی مردم بر کرونا 

فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ را به همه شهروندان، به‌ویژه کادر درمان که شبانه‌روز برای نجات جان هموطنان تلاش می‌کنند و همچنین کارکنان خدوم شهرداری که برای خانه‌تکانی شهر مشغول فعالیت هستند، تا با خلق زیبایی در منظر شهری؛ روحیه با نشاطی را برای شهروندان رقم بزنند، تبریک و شادباش عرض می‌کنم. سال متفاوتی را سپری کردیم، تجربه تلخ و بی‌سابقه برای مردم دنیا که با شیوع ویروس کرونا شاهد اخبار بد و محروم شدن برخی از زندگی بودیم. این سال را با همه فراز و نشیب‌هایش پشت سر می‌گذاریم و باید امید داشته‌باشیم و تنها تجارب خوبی که از آن به دست آوردیم، با خود به سال نو ببریم. مدیریت شهری نیز در این سال به‌رغم مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس منحوس کرونا؛ لحظه‌ای از تلاش برای شهر و خدمت به شهروندان دست نکشید و مانند سال‌های گذشته در آبادانی شهر تلاش کردیم.

اکنون محور فعالیت مدیریت شهری از قالب اجرای پروژه‌های کلانشهری به توسعه محله‌ها معطوف شده‌است. چراکه محله‌های تهران، هویت پایتخت را شکل می‌دهند و تهران باید شهری برای همه مردم آن باشد. با این رویکرد؛ این منطقه با تعریف ۱۱۵پروژه از مجموع هزار و۲۰۰ پروژه توسعه محلی تهران، پیشگام تعریف پروژه‌های توسعه محلی بود که بسیاری از آنها تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت. منطقه ۱۵ در سال ۹۹ موفق به افتتاح بزرگراه شهید نجفی رستگار شد که پروژه فاخر و ارزشمندی در سطح ملی که با افتتاح آن جنوب‌شرق تهران هویت گرفته، رینگ کمربندی تهران و اتصال شرق به غرب تکمیل شده و ترافیک و آلودگی صوتی محدوده کاهش یافته‌است.

این میان بهره‌برداری از۶۰ پروژه خدماتی و توسعه محله‌ای به شهروندان در روزهای پایانی سال از دیگر افتخارات ماست و اقدامات شایسته‌ای نیز در راستای ارتقای کیفیت زندگی در دست اقدام داریم. از خداوند متعال می‌خواهم سال جدید هم توفیق خدمت را نصیب کند و سالی سرشار از موفقیت و پیروزی در تولید و تزریق واکسن برای مردم ایران باشد و شاهد سلامتی، امید و شور و نشاط در جامعه باشیم تا عید واقعی را بعد از همراهی عموم شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شکست کرونا جشن بگیریم. امیدوارم به لطف خدا و در سایه همراهی شهروندان، سال ۱۴۰۰ سال پیروزی مردم بر بحران کرونا باشد.  

  • محمد محمددوست‌ /شهردار منطقه ۴/ حول حالنا الی احسن الحال

اکنون که دستان پرنوازش بهار، طبیعت خفته را از خواب بیدار می‌سازد، دگربار قلم آفرینش با رنگ بازی بر پیکره پاک طبیعت، جلوه‌ای دیگر از مظاهر زیبای خلقت را بیان می‌کند و زمین و درختان رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه و نگار ما می‌کنند تا «یا مقلب القلوب» ‌گویان به ستایش آن جمیل بی‌نظیر به پا خیزیم. سال ۱۳۹۹ را در حالی پشت سر گذاشتیم که در نتیجه مشارکت و همدلی همکاران خدوم و شهروندان محترم ساکن منطقه ۴، اهداف‌کاری به نحو مطلوب تحقق یافت و به‌رغم افزایش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، توانستیم با حمایت و پشتیبانی شهردار محترم تهران ضمن اجرای تمهیدات لازم و رتق و فتق امور جاری شهر، برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس در منطقه ۴ اقدام کنیم.

به همین منظور و با استفاده از پتانسیل جمعی از کارشناسان و اندیشمندان شهرداری منطقه، برای نخستین بار در شهرداری تهران کتابی با عنوان «پیامدها و چالش‌های بحران کرونا در مدیریت شهری» تدوین و به چاپ رسید تا در کنار ضدعفونی و شست وشوی مستمر فضاهای شهری و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار و بی‌بضاعت و آسیب دیده بر اثر شیوع کوویدـ ۱۹، گامی اساسی در ریشه‌کنی این ویروس برداشته شود. در کنار خدمات فرهنگی اجتماعی و بهداشتی، پروژه‌های بزرگی از جمله «باغ پرندگان تهران»، «مرکز فناوری‌های هوشمند» و «ده‌ها پروژه کوچک مقیاس محلی» با تلاش همکاران این مجموعه به‌عنوان پرجمعیت‌ترین و وسیع‌ترین منطقه پایتخت به سرانجام رسید.

در اواخر سال نیز در حوزه عمران و توسعه محله‌ها، به‌رغم دغدغه‌ها و مشکلات مالی شهرداری تهران، کلنگ ساخت یکی از پروژه‌های مهم با عنوان «پل سواره‌رو غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری تقاطع خیابان فرجام» بر زمین زده شد تا ضمن توسعه و آبادانی شرق و شمال شرق تهران، روانسازی ترافیکی را در کنار آسودگی خیال شهروندان شاهد باشیم. امیدوارم سال ۱۴۰۰ همچون سنوات گذشته و در راستای تدابیر ارزشمند شهردار محترم تهران و با همت مدیران و همکاران خدوم این مجموعه و با همفکری و مشارکت نخبگان محلی، شهروندان مشارکت‌جو، شورایاران و مدیران محله‌ها بتوانیم ضمن ارتقاء و توسعه پروژه‌های زیرساختی و محله‌محور و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت، بستر لازم را برای ایجاد تحولات بنیادین و منطقه‌ای نمونه و درخور شهروندان فهیم فراهم سازیم.  

این خبر را به اشتراک بگذارید