• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 25 اسفند 1399
کد مطلب : 126793
+
-

نوای موسیقی نوروزی در گرمخانه‌ها

اجرای موسیقی از سوی گروه‌های داوطلب در گرمخانه‌ها‌ آغاز شده و در فروردین ماه ادامه خواهد داشت

گزارش
نوای موسیقی نوروزی در گرمخانه‌ها


  در آخرین روز‌های سال، کنسرت موسیقی در گرمخانه‌ها برگزار می‌شود. این برنامه بخشی از اجرای موسیقی در مددسرا‌‌های تهران است که از عید مبعث آغاز شد و تا نیمه‌شعبان ادامه خواهد یافت.
به گزارش همشهری، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: «از مدتی پیش با انتشار فراخوانی از گروه‌های موسیقی خواستیم که آمادگی خود را برای اجرای موسیقی در گرمخانه‌‌ها ‌اعلام کنند. بعضی از گروه‌ها و همینطور تعدادی از نوازندگان که به صورت انفرادی فعالیت می‌کردند، برای این کار داوطلب شدند.»
سعید شرف‌دوست می‌افزاید: «برنامه‌ریزی ما این بود که در تمام گرمخانه‌ها اجرا داشته باشیم و زمان اجرا هم از 21 اسفند تا 9 فروردین تعیین شد که به همین مناسبت در روز مبعث در گرمخانه خاوران جشن مبعث رسول اکرم‌(ص) با اجرای گروه 70‌دف برگزار شد.» او می‌گوید: «گروه‌های شرکت‌کننده در این برنامه‌ها همگی داوطلب هستند و بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در گرمخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند.» 
تهران 20 گرمخانه دارد که 16 واحد آن به مردان و 4 واحد به زنان اختصاص یافته است. ظرفیت مجموع این گرمخانه‌‌‌ها 1800 مرد و250 زن است. در کنار این گرمخانه‌ها 2 سامان‌سرا هم در شهر فعالیت می‌کنند. 

بسته‌های نوروزی برای اقشار کم‌درآمد در پویش «۱+۱»
سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به جز این، کارهای دیگری برای بهبود سطح نشاط و حمایت از افراد بی‌سرپناه و کودکان کار در دست اجرا دارد. بر این اساس دومین مرحله پویش «۱+۱» با محوریت حمایت از خانواده‌های کم برخوردار تهرانی در نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده است. مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: «نخستین مرحله از پویش یک بعلاوه یک به مناسبت شب یلدا و در میان خانواده شهرداری تهران برگزار شد. دومین مرحله این پویش با هدف تقویت و جلب مشارکت اجتماعی در همه اقشار جامعه و حمایت از اقشار کم برخوردار شهر تهران در آستانه نوروز برگزار خواهد شد.» سید مالک حسینی می‌افزاید: «شهروندان تهرانی می‌توانند بنا‌بر توان مالی خود بعد از خرید از فروشگاه شهروند با اهدای هر مبلغی که تمایل دارند در اجرای پویش ۱+۱ مشارکت کنند. از همکاری دیگر  مؤسسات، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌ها استقبال می‌کنیم و مؤسسه خیریه همت، سامانه #780* از دیگر شرکای اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در اجرای این پویش هستند.»
شهروندان با انتخاب بارکد پویش «۱+۱» در فروشگاه شهروند و همچنین شماره گیری #1*5588*780*  با انتخاب هر مبلغی که تمایل داشته باشند می توانند در اجرای این پویش شرکت کنند. 

مکث
نقاشی‌های «کاررنگ» در میدان ولیعصر


نمایشگاه نقاشی‌های کودکان کار در میدان ولیعصر(عج) برپا شد. مدتی پیش از کودکان کار حاضر در مراکز پرتو خواسته شد تا بهار و‌ نوروز را در نقاشی‌های خود به تصویر بکشند. حاصل این نقاشی‌ها در «کاررنگ» به نمایش درآمده است. این  نقاشی‌ها از ۲۳ اسفند تا ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ایوان انتظار میدان ولیعصر در معرض دید عموم قرار دارد و بازدید از آن برای همه آزاد است


 

این خبر را به اشتراک بگذارید