• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126707
+
-

برشکاری مرگبار روی توپ جنگی

کوتاه از حادثه
برشکاری مرگبار روی توپ جنگی


مردی که در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود بعد از پیدا کردن یک توپ عمل نکرده جنگی در اندیمشک مشغول برشکاری روی آن بود که با انفجار گلوله جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، با وجود گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی هنوز در برخی از مناطق عملیاتی، مثل استان خوزستان، مین‌ها و گلوله‌های عمل نکرده باقی مانده و گاهی حادثه‌ساز می‌شود. تاکنون افراد زیادی بر‌اثر انفجار مهمات باقی مانده جان خود را از دست داده و افراد زیادی نیز مصدوم و دچار قطع عضو شده‌اند. هرچند اغلب این حادثه‌ها ناخواسته است اما دیروز حادثه‌ای تلخ و در عین حال باورنکردنی در شهر چم گلک اندیمشک اتفاق افتاد که جان مردی را گرفت. این مرد که در کار جمع‌آوری و فروش ضایعات بود یک گلوله توپ جنگی عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی را پیدا کرده و به خانه‌اش برده بود. کریم صحرایی، دادستان عمومی و ‌انقلاب اندیمشک درباره این حادثه گفت: متوفی در زمینه جمع‌آوری ضایعات کار می‌کرد و یک گلوله توپ به خانه‌اش برده بود و در آنجا مشغول برشکاری روی گلوله توپ بود که ناگهان منفجر شد و جان این مرد را گرفت.
وی ادامه داد: در پی این انفجار بازپرس کشیک و کارآگاهان آگاهی ویژه قتل برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند و پس از بررسی صحنه و انجام تحقیقات مشخص شد صاحب خانه در حال برشکاری روی گلوله توپ جنگی بوده که گلوله منفجر شده است. این انفجار به منزل محل سکونت فرد مذکور نیز خسارت وارد کرد اما به فرد دیگری آسیب نرسید.
دادستان اندیمشک در ادامه گفت: با توجه به خطراتی که حمل و نگهداری مواد منفجره و محترقه به‌دنبال دارد لازم است شهروندان به‌خصوص عشایر و روستاییان، درصورت پیدا کردن ضایعات جنگی بلافاصله مراجع انتظامی و اطلاعاتی را مطلع کرده و از دستکاری آنان خودداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید