• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126705
+
-

سرقت‌های زیرزمینی

کوتاه از حادثه
سرقت‌های زیرزمینی


رئیس پلیس مترو تهران گوشی‌قاپی و جیب‌بری را شایع‌ترین جرایمی دانست که در ایستگاه‌ها یا قطارهای مترو رخ می‌دهند.
به گزارش همشهری، سرهنگ سعید عطاءاللهی گفت: امسال در مجموع 245مورد دستگیری در انواع سرقت‌های مختلف ازجمله جیب‌بری، سرقت تلفن همراه، زورگیری و اخاذی، از سوی پلیس مترو داشتیم که در اغلب مواقع سارقان حین ارتکاب جرم دستگیر شدند. وی با اشاره به آمار کشفیات مواد‌مخدر نیز افزود: در سال‌جاری، بیش از 38کیلو و 927گرم انواع مواد‌مخدر از مسافران مترو کشف شده است.
عطاءاللهی با اشاره به امنیت موجود در مترو نیز گفت: متروی تهران، یک شهر زیرزمینی است که جمعیتی بالغ بر 2میلیون نفر قبل از شرایط کرونایی در آن تردد می‌کردند و هم‌اکنون نیز حدود یک میلیون نفر در مترو تردد دارند. این محیط فشرده بستر مناسبی برای ارتکاب جرائم است و براساس آمار، شایع‌ترین جرائم در مترو جیب‌بری و سرقت تلفن همراه و در مرحله بعدی توزیع و جابه‌جایی مواد‌مخدر است. به‌گفته وی، به‌علت ازدحام و شلوغی موجود در سکوها و قطار مترو، مجرمان این فضا را برای جابه‌جایی مواد‌مخدر انتخاب کرده و اعمال مجرمانه خود را به این شهر زیرزمینی می‌کشانند اما باید اعلام کنیم که پلیس با تمهیدات مختلف و هوشیارانه فضا را رصد کرده و به مجرمان اجازه فعالیت نمی‌دهد. 
عطاءاللهی به شهروندانی که از مترو استفاده می‌کنند نیز توصیه کرد چه در زمان ورود به ایستگاه‌ها و چه در هنگام سوارشدن آگاه و هوشیار بوده و از وسایل همراه خود به خوبی مراقبت کنند چراکه اکثر مجرمان در زمان تردد مسافران به سراغ آنان می‌روند. همچنین شهروندان باید مراقب دستفروشان نیز باشند چراکه در برخی مواقع سارقان در قالب دستفروشی اقدام به سرقت یا کلاهبرداری از طریق دستگاه پوز سیار می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید