• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 23 اسفند 1399
کد مطلب : 126553
+
-

با مردم / تفکیک زباله از مبدا چرا به حال خود رها شده است


مدت‌ها پیش شهرداری طرح تفکیک پسماند از مبدا را برای شهروندان مطرح و زمینه اجرای آن را فراهم کرده بود. متأسفانه این طرح مدت‌هاست نیمه‌کاره‌ رها شده است. پیشنهاد می‌شود شهرداری مجددا سطل‌های مجزایی را برای تفکیک سر هر کوچه و خیابان قرار دهد تا ضمن فرهنگسازی‌ مجدد، جوایزی هم برای شهروندانی که آن را اجرا می‌کنند درنظر گرفته شود تا تشویق شوند.
ثابتی از تهران

   اعمال جریمه روی وثیقه بیمار بستری
چند سال قبل به‌دلیل بیماری، بستری شدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم. به‌علت عدم‌تمکن مالی با کمک خیرین هزینه جراحی را پرداخت کردم و 400هزار تومان به بیمارستان بدهکار شدم. به ناچار شناسنامه همسرم را گرو گذاشتم. حالا که برای گرفتن شناسنامه و تسویه بدهی مراجعه کرده‌ام می‌گویند به بدهی شما تعرفه جریمه تعلق گرفته و باید مبلغ یک میلیون و200هزار تومان بپردازید. این جریمه طبق چه قانونی اعمال شده است؟ کسی که آن موقع پول کافی نداشته حالا چطور باید این جریمه را بپردازد.
علیرضا عربی از کرج

   تهدید جان کودکان شهر گهواره در حریم ناایمن رودخانه
رودخانه شهر گهواره بدون هیچ حفاظ و فنسی در داخل شهر جاری است و شهر در اطراف آن به مرور گسترش یافته است، اما با گسترش شهر و افزایش جمعیت، فکری برای ایمنی رودخانه و حفاظت از جان انسان‌ها به‌خصوص کودکان نشده است و همواره حوادث غم‌انگیزی در این رودخانه رخ می‌دهد. مسئولان شهری فکری برای ایجاد حفاظ ایمنی در اطراف رودخانه شهر گهواره بکنند.
سعید پیری از گهواره کرمانشاه

   شهر نیازمند نظافت و پاکسازی کلی است
با توجه به کمبود بارش در فصل زمستان و کثیفی خیابان‌ها، از شهرداری تقاضا می‌کنیم خیابان‌ها و معابر را قبل از شروع سال جدید شست‌وشو و نظافت کنند تا حداقل ظاهر شهر اندکی آراسته شود.
خلج از تهران

  فقط میدان شهرداری رشت سطل زباله دارد
شهرداری رشت در هیچ خیابانی در رشت مگر میدان شهرداری سطل آشغال نگذاشته است. درحالی‌که توقع می‌رود حداقل سر هر کوچه یک ظرف زباله بگذارند.
خانقاهی از رشت

   تماس با شماره 137 شهرداری اصفهان بی‌فایده است
شهرداری مرکزی شهر اصفهان، شماره تلفن۱۳۷ روابط‌عمومی خود را برای دریافت نظرات، پیشنهادها، شکایات و انتقادات شهروندان اختصاص داده است که جای تشکر و قدردانی دارد ولی در موارد متعددی پس از تماس و طرح مشکل و ثبت آنها متأسفانه عملاً رسیدگی و اقدام لازم و عاجل و مورد انتظار صورت نمی‌گیرد.
محمود از اصفهان 

  پیامک‌های جریمه بر چه اساسی ارسال می‌شوند
مدت‌هاست‌ از اتومبیل شخصی خودم استفاده نمی‌کنم اما به دفعات برایم پیامک‌ جریمه، اخطار برای نمره منفی و تردد غیرمجاز در ساعت‌های منع عبور و مرور ارسال می‌شود. نحوه ارسال این پیامک‌ها به چه شکل و براساس کدام مدارک و شواهد است؟ 
خرازی از تهران

  زوجین برای طلاق توافقی اذیت می‌شوند
چرا زوجینی که خواستار طلاق توافقی هستند این همه در روند و پروسه دادگاهی در‌گیر می‌شوند. انتظار این است که بین این افراد با افرادی که به شکل عادی خواهان جدایی هستند تفاوتی وجود داشته باشد و کارشان سریع‌تر انجام شود.
قره گوزلو از تبریز

  هیچ پیاده‌رویی در قروه برای معلولان مناسب‌سازی‌ نشده است
اکثر مسیرها و پیاده‌رو‌های شهر قروه برای عبور معلولان نامناسب است و هیچ مسیری در این شهر برای معلولان بهسازی نشده است. تماس‌های متعدد با شهرداری قروه و حتی مراجعه حضوری به شهرداری، هیچ فایده‌ای نداشته است. واقعا شهروندان از کجا باید این مشکل را پیگیری کنند.
زندی از قروه 

  پروتکل بهداشتی در بیمارستان کاشانی اصفهان
پروتکل‌های بهداشتی در جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس توسط کارمند پذیرش‌ ام آر ‌ای بیمارستان کاشانی اصفهان رعایت نمی‌شود. تذکر هم فایده‌ای ندارد.
محمودی از اصفهان

  گرانی بی‌ضابطه نان مخصوص بیماران سلیاکی
نان مخصوص بیماران سلیاکی بسیار گران شده است، برنج هم گران است. از سوی دیگر این بیماران چقدر می‌توانند برنج بخورند. تازه برخی از این بیماران که بیماری قند دارند در خوردن برنج هم ممنوعیت دارند. از آنجا که سلیاک هم جزو بیماری‌های خاص است از مسئولان تقاضا داریم به تامین نان این بیماران اقدام کنند.
اکبری از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید