• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12629
+
-

با مردم

با مردم

  فرهنگ استفاده ازتولید داخلی

سلام. این روزها که همه جا شعار حمایت از تولید داخلی داده می‌شود، در کنار آن باید تولیدکنندگان فکری هم برای ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل بکنند. به بیان دیگر هرچند خرید کالای داخلی منجر به تقویت تولید داخلی می‌شود، به اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال کمک می‌کند، اما این امر تنها با خرید یکجانبه خریداران محقق نمی‌شود، بلکه تولیدکنندگان نیز باید به تعهدات خود اعتقاد داشته باشند چرا که با حمایت و خرید کالای ایرانی از آینده شغلی فرزندانمان حمایت می‌کنیم. در خیلی از کشورهای دنیا درصورت وجود کالای مشابه تولید داخلی باخارجی ترجیح‌شان تولید داخلی است، حتی اگر به لحاظ کیفیت کمی هم کفه ترازو به سمت تولید خودشان نباشد. به‌نظرم اگر تولید داخلی از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با نوع خارجی آن باشد خودبه‌خود فرهنگ استفاده ازتولید داخلی در کشور نهادینه می‌شود.
6966...0912

  نوشدارو پس از مرگ سهراب

سلام. همسر بنده به‌دلیل بیماری ناچار است قرص خارجی مصرف کند. با اینکه پیش از نوسانات قیمت ارز این دارو را 32هزار تومان خریداری می‌کردم، اما بعد از افزایش ناگهانی قیمت ارز ناچارم با قیمت 64هزار تومان خریداری کنم. این درحالی است که اعلام 4200‌تومانی نرخ ارز به قول معروف نوشدارو پس از مرگ سهراب است! لطفا بنویسید چه‌کسی پاسخگوی تحمیل اینگونه هزینه‌های کمرشکن به مردم است؟ اقشار ضعیف تا کی باید چوب ندانم‌کاری‌های برخی از مسئولان را بخورند! امیدوارم منتشر کنید.
تبریزی از بابل

  نوسانات توهمی قیمت مسکن

سلام وقت بخیر. لطفا در مقاله‌ها و تحلیل‌هایی که زحمت می‌کشید منتشر می‌کنید، نیم نگاهی هم به نوسانات توهمی قیمت مسکن داشته باشید. در واقع نوسانات قیمت ارز روی افزایش مسکن به‌صورت غیرمنطقی تأثیر داشته است. به‌خصوص برای ما وام اولی‌ها که در یکی دو ‌ماه آینده قرار است وام خرید خانه دریافت کنیم بسیار ناامید‌کننده شده است. امیدواریم این موضوع را با موشکافی دقیق از طریق کارشناسان مربوطه پیگیری و منتشر کنید.
درددل یک وام اولی

  پیشنهاد به شرکت مترو

با سلام و خسته نباشید. هر بار هنگام شارژ کارت بلیت مترو، روی قبض‌های دریافتی نام ایستگاه مربوطه هم در کنار سایر موارد ذکر شده است. با توجه به اینکه در برخی از این ایستگاه‌ها نام‌های مقدسی چون امام حسین(ع) و حضرت ولی‌عصر(عج) ذکر شده است متأسفانه این قبوض پس از دریافت زیر دست و پای مسافران می‌افتد و باعث هتک حرمت ناآگاهانه به اسماء مقدس می‌شود. به مسئولان ذی‌ربط در شرکت مترو پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هتک حرمت غیرعمدی، به جای نام ایستگاه، شماره ایستگاه صادر‌کننده قبض را ذکر کنند.
یک شهروند از تهران

  بی‌آبی فاجعه است

سلام خدمت مدیران وکارکنان روزنامه وزین و پرتیراژ همشهری. با اینکه سال‌هاست کارشناسان محیط‌زیست در مورد ابعاد رو به گسترش کمبود آب در ایران هشدار می‌دهند اما تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود مشکل کمبود آب در کشور است. متأسفانه بحران خشکسالی در کشور جدی گرفته نمی‌شود و از این دولت به آن دولت و از این مسئول به آن مسئول ارجاع داده می‌شود. به‌نظر می‌رسد مسئولان و مردم در این رابطه دچار یک بی‌تفاوتی شده‌اند! با توجه به خشکسالی‌های اخیر، مسئولان ذی‌ربط بهتر است با تمام کشورهایی که دراین زمینه تجربه عملی دارند، تبادل نظر کنند که تا چند سال دیگر افسوس نخوریم چرا که بی‌آبی فاجعه است.
مرتضی قندی از اصفهان

  پس عدالت کجاست؟

باسلام. این چه قانون ظالمانه‌ای است که فردی بیشترین ایام کاری خود را با بالاترین پرداخت حق بیمه داشته ولی در اواخر خدمت شرکت به بهانه نداشتن درآمد حق بیمه را حداقل پرداخت کرده و باعث شده تا با پایین‌ترین حقوق بازنشسته شود. این درحالی است که برخی از افراد که در طول خدمت پایین‌ترین حق بیمه را داشته‌اند، به‌دلیل حمایت مدیران شرکت 2سال آخر را با بالاترین حق بیمه بازنشسته شده و الان بیشترین دریافتی را دارند. پس عدالت کجاست؟
قاسمی از کرج

  چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی

سلام. سهل انگاری در جلوگیری از چسباندن برچسب‌های تبلیغاتی، تا جایی پیشرفته که برچسب‌های بزرگ‌تر تا اندازه A3 نیز به چهره شهر اضافه شده است. این درحالی است که قسمت حقوقی شهرداری می‌تواند با همکاری شرکت مخابرات، نسبت به قطع تلفن متخلفان اقدام کند. لطفا منعکس کنید.
حمیدی

@  ساماندهی بازار اجاره‌بها

سلام. همه ساله هنگام سررسید انقضای قرارداد اجاره بها، غم بر دل تمام اعضای خانواده مستأجران می‌نشیند؛ از غصه تهیه مبلغ اضافه‌شده توسط صاحب‌خانه گرفته تا خساراتی که طی اسباب‌کشی به مستأجران تحمیل می‌شود. متأسفانه نرخ‌های دلخواه مالکان، زندگی بسیاری از اقشار جامعه را فلج کرده است. از طرفی برخی مشاوران املاک برای دریافت حق کمیسیون بیشتر هر آنچه را که مالک اعلام می‌کند می‌پذیرند. لطفا به مسئولان در دولت و مجلس بگویید به داد مستأجران برسند. مستأجر از کجا بیاورد این کرایه خانه‌های نجومی را بپردازد! سال گذشته سود بانکی کم شد و ما مستأجرها با افزایش سرسام آور اجاره بها بدبخت شدیم. امسال هم به بهانه افزایش قیمت مسکن و دلار اجاره خانه‌ها بالا رفته است. انتظار داریم دولت و مجلس با همکاری هم لایحه‌‌ای مشخص برای ساماندهی بازار اجاره‌بها به تصویب برسانند تا به‌این‌ترتیب با ابزارهای قانونی بتوان از نابسامانی بازار اجاره‌بها جلوگیری کرد. امیدوارم این مطالبه مستأجران را در ستون با مردم منعکس کنید.
2436...0912

لطفا نظرات خود را درخصوص مطالبه مستأجران با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید