• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12628
+
-

مظنه

مظنه
مظنه

دلار، میوه‌های وارداتی را گران کرد

اسد‌الله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار به ایلنا گفت: قیمت ارز بر بازار میوه‌های وارداتی بی‌تأثیر نبود و قیمت اقلامی مانند موز در نوسانات دلار تا مرز 9هزار تومان افزایش یافت که دوباره سیر نزولی پیدا کرد و بین ۵ تا ۶هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان است.




گوشت گوسفندی در مرز ۵۰ هزارتومان
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه دیروز قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه در تهران با افزایش مجدد به ۴۹ هزار تومان برای مصرف‌کننده رسید، خواستار رسیدگی فوری به این مسئله شد. علی اصغر ملکی به مهر گفت: قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مغازه‌داران بین ۴۳ تا ۴۴ هزارتومان است، ضمن اینکه آنها در حال حاضر این نوع گوشت را به‌سختی تهیه می‌کنند.




بازار موبایل در شوک نوسانات ارزی

افشار فروتن، رئیس انجمن فروشندگان موبایل به ایسنا گفت: بازار گوشی‌های تلفن همراه هنوز از نوسانات ارزی هفته گذشته متاثر است و اختصاص ارز مخصوص برای واردات این محصولات برای رونق بازار گوشی‌های موبایل راهگشا خواهد بود.




تنظیم بازار با برنج ایرانی

مسیح کشاورز ، دبیر انجمن واردکنندگان برنج کشور درباره وضعیت برنج وارداتی و بازار این محصول به ایرنا اعلام کرد: گران‌شدن قیمت برنج وارداتی به معنی گرانفروشی نیست بلکه طولانی شدن دوره ممنوعیت واردات برنج، حذف ارز مبادله‌ای و ثبت سفارش برنج با قیمت ارز آزاد بانکی و عرضه و تقاضا در افزایش قیمت برنج وارداتی اثر گذاشته و به تدریج برنج داخلی جایگزین برنج وارداتی می‌شود .




پرداخت آنی مابه‌التفاوت ارزی

عبدالمهدی بخشنده ، معاون وزیر جهادکشاورزی به ایرنا گفت: سیاست جدید ارزی، پرداخت آنی مابه‌التفاوت ۴۰۰ تومانی برای جلوگیری از نوسانات در کالاهای اساسی است. قرار بر این شد که واردکننده‌های بخش کشاورزی با همان دلار ٤٢٠٠ تومان وارد کنند و تمهیداتی اتخاذ شود تا بلافاصله ٤٠٠ تومان مابه‌التفاوت آن به واردکنندگان پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :