• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126154
+
-

میدان آزادی، پلازا می‌شود


میدان آزادی بنایی با بیش از 50سال قدمت، ورودی غربی پایتخت محسوب می‌شود و قرار است در راستای استفاده بهینه از فضاها و قلمرو عمومی‌آن، به زیباترین پلازای تهران تبدیل شود.
به گزارش همشهری، میدان آزادی با معماری منحصربه‌فرد و البته نمای مدرن آمیخته با هویت ایرانی، دارای فضای درون شهری قابل توجهی است که به‌گفته شهردار منطقه9 می‌توان از ظرفیت‌های آن برای ایجاد فضای مناسب شهری استفاده کرد. سیدمصطفی موسوی، روز‌گذشته در نشست خبری، از تبدیل میدان آزادی به زیباترین و مهم‌ترین پلازای شهری تهران خبر داد و گفت: «طراحی پلازا به‌گونه‌ای خواهد بود که میدان آزادی در مرکزیت آن قرار می‌گیرد و از محوطه باز اطراف آن هم می‌توان به‌عنوان فضای سبز و عمومی‌استفاده کرد.» مرمت آبنمای میدان آزادی پس از 15سال، اقدام مهم دیگری است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده است. 
شهردار منطقه 9 در این رابطه گفت: «میدان آزادی آبنمایی دارد که بنا به دلایلی 15سال غیرفعال بوده است و خوشحالیم که در این دوره مدیریت شهری با اقدامات کارشناسی موفق شدیم نواقص آن را رفع کنیم و به‌زودی شهروندان شاهد فعالیت و رقص آب در این آبنما خواهند بود.» به گفته او، تلاش می‌شود تا عملیات ترمیم آبنما پیش از پایان سال به اتمام برسد و میدان آزادی آماده استقبال از نوروز 1400 شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید