• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126124
+
-

آماربازی


06
بالاخره پرسپولیس بعد از 6پیروزی متوالی متوقف شد و رکورد بردهای پی‌درپی این تیم روی عدد معروف 6ایستاد. حالا سپاهان که در 4هفته اخیر 4برد متوالی به‌دست آورده امیدوار است که شاید در دو سه هفته آینده بتواند از رکورد صدرنشین عبور کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در 6بازی اخیر خود ماشین‌سازی، تراکتور، مس رفسنجان، پیکان، گل‌گهر و سایپا را شکست داده بودند و مقابل نفت آبادان بدون گل متوقف شدند. آخرین مسابقه‌ای که پرسپولیس نبرده بود جدال این تیم با آلومینیوم در شهر اراک بود که 2 بر یک به سود میزبان به پایان رسید. سپاهان هم در 7بازی اخیر به 6برد و یک باخت رسیده است. این تیم در 3هفته آتی با تراکتور، سایپا و نفت مسجدسلیمان روبه‌رو خواهد شد.

07
شکست آلومینیوم مقابل سپاهان نخستین باخت این تیم بعد از 7هفته بود. تیم اراکی بعد از شکست 15دی‌ماه مقابل استقلال دیگر به هیچ تیمی نباخته بود و از لحاظ هفته‌های شکست‌ناپذیری بالاتر از پرسپولیس، سپاهان، استقلال و سایر صدرنشین‌ها قرار داشت. اما طلسم شکست‌ناپذیری این تیم بالاخره توسط سپاهان شکسته شد. همزمان با این اتفاق، پرسپولیس با تساوی مقابل نفت آبادان تعداد بازی‌های بدون باخت خودش را به 7رساند و حالا این تیم بیشترین شانس را برای رسیدن به رکورد استقلال دارد. استقلال با 9بازی بدون باخت در فاصله هفته‌های دوم تا دوازدهم (از فولاد تا سایپا) رکورد طولانی‌ترین دوره شکست‌ناپذیری در لیگ جاری را در اختیار دارد. پرسپولیس اگر در 2 هفته آتی به نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو نبازد به رکورد استقلال می‌رسد.

547
نوار پیروزی‌های پرسپولیس بعد از 6هفته پاره شد اما رکورد گل نخوردن این تیم همچنان پابرجاست. سیدجلال و همراهانش در خط دفاعی سرخپوشان با رکورد 547 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه به آبادان رفتند و بعد از یک تساوی صفر-صفر با میزبان 90دقیقه دیگر به این رکورد اضافه کردند. پرسپولیس بعد از گلی که در دقیقه83بازی با ماشین‌سازی روی یک ضربه پنالتی از ماشین‌سازی دریافت کرد دیگر هیچ گلی در لیگ نخورده است. تراکتور، مس رفسنجان، پیکان، گل‌گهر، سایپا و نفت آبادان 6تیمی هستند که در 6بازی اخیر مقابل پرسپولیس قرار گرفته و در گلزنی ناکام بوده‌اند. در این مدت 5بار حامد لک و یک‌بار رادوشویچ درون دروازه پرسپولیس بوده‌اند. تعداد کلین‌شیت‌های لک در این فصل هم دیروز به عدد11 رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید