• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126117
+
-

توفان سپاهان، توقف پرسپولیس

پرسپولیس بعد از 6 پیروزی متوقف شد؛ سپاهان برد و تا حدودی عقب‌ماندگی 6گله‌اش در تفاضل گل را جبران کرد

توفان سپاهان، توقف پرسپولیس


در هفته تساوی‌های بدون گل، سپاهان با ثبت پرگل‌ترین برد این فصل زنگ خطر را به شدیدترین شکل ممکن برای پرسپولیس به‌صدا درآورد. پرسپولیس تا قبل از بازی‌های دیروز 2امتیاز بیشتر از سپاهان داشت و تفاضل گل سرخپوشان هم 6گل بالاتر از رقیب بود. اما دیروز پرسپولیس در آبادان متوقف شد و سپاهان هم همان بلایی را بر سر آلومینیوم آورد که پرسپولیس بر سر گل‌گهر سیرجان آورده بود. تمام تفاضل گلی که شاگردان یحیی در سیرجان به‌دست آورده بودند با برد 6گله زردپوشان در آلومینیوم از دست رفت و حالا 2  تیم باید رقابت خود را از نقطه صفر آغاز کنند.

  تیم یحیی روی 6 خوابید
پرسپولیس بعد از 6 پیروزی  متوالی در حالی به آبادان رفت که تا آخرین دقایق به‌دنبال مجوز بازی مهدی ترابی بود اما درنهایت نتوانست برای ستاره‌اش کارت بازی بگیرد. زردپوشان آبادانی هم با تدابیر تاکتیکی سیروس پورموسوی و یک خط دفاعی فشرده، مهاجمان پرسپولیس را زمینگیر کردند. پرسپولیس در طول 90دقیقه نتوانست موقعیت آنچنانی روی دروازه میزبان خلق کند و یکی دو موقعیتی که برزیلی‌ها روی دروازه حامد لک داشتند خطرناک‌تر از حملات صدرنشین جدول بود. با وجود اینکه پرسپولیس در خط حمله کاملا قفل شده بود، یحیی گل‌محمدی هم تا دقیقه80 هیچ تعویضی انجام نداد. او عبدی و مهدی‌خانی 2 مهاجم جوان تیمش را در 10دقیقه پایانی به بازی گرفت که این دو تعویض هم حاصلی برای آنها نداشت.

   6گل برای عرض‌اندام محرم
بازی سپاهان و آلومینیوم در شهر اراک، نیم‌ساعت بعد از مسابقه پرسپولیس آغاز شد و 7گل هم بیشتر از بازی آبادان داشت! سپاهان نیمه اول را 2 بر یک برد و حسین پورحمیدی که در نیم‌فصل اول یکی از بهترین گلرهای لیگ بود گل دوم را از زاویه بسته و با اشتباهی فاحش از سجاد شهباززاده خورد. آلومینیوم که در آخرین دقیقه نیمه اول گل زده بود در نیمه دوم امیدوار به زدن گل دوم به بازی آمد اما در همان سومین دقیقه نیمه دوم ایرانپوریان با یک خطای بی‌مورد اخراج شد و روی همان خطا گل سوم سپاهان توسط خلعتبری به ثمر رسید. این نقطه عطف بازی اراک بود؛ بعد از این اتفاق، سپاهان 3بار دیگر به گل رسید و پورحمیدی هم به هیچ توپی نه نگفت. 2گل پایانی سپاهان را دانیال اسماعیلی‌فر در دقایق 88 و 93 زد و شاید اگر یک‌دقیقه دیگر فرصت داشت با یک‌گل دیگر تیم نویدکیا را صدرنشین می‌کرد.

  تراکتور هم دارد می‌آید
در سایر بازی‌هایی که همزمان با بازی‌های پرسپولیس و سپاهان برگزار شد، شهرخودرو با 2گل بایرامی و الجبوری توانست پیکان را شکست دهد. رسول خطیبی هم نخستین پیروزی‌اش را برای تراکتور به‌دست آورد. درست در لحظاتی که تیم سابق خطیبی در حال 6تایی شدن بود، تراکتور بازی یک بر صفر باخته مقابل نساجی را در همان نیمه اول با 2گل برگرداند و با کسب این 3امتیاز به رتبه پنجم رسید. تراکتور در هفته‌های آینده می‌تواند به جمع مدعیان اضافه شود و بازی هفته آینده این تیم مقابل سپاهان از این منظر بازی بسیار حساس و جالبی خواهد بود. جدال سایپا با نفت مسجدسلیمان و داربی کرمان میان گل‌گهر و مس رفسنجان هم 2 بازی دیگر روز گذشته بودکه بدون گل به پایان رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید