• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126114
+
-

ورود و خروج در خوزستان ممنوع شد

خبر روز
ورود و خروج در خوزستان ممنوع شد


بعد از چند هفته از شروع پیک کرونایی و جولان ویروس جهش‌یافته انگلیسی در خوزستان بالاخره ورود و خروج در این استان جنوبی ممنوع شد.
استاندار خوزستان با اعلام این خبر به همشهری می‌گوید: «محدودیت‌های ترافیکی در ورودی و خروجی استان و همچنین در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود تا بتوانیم انتشار ویروس را محدود کنیم.»
قاسم سلیمانی دشتکی، با بیان اینکه رئیس‌جمهوری برای تصمیم‌گیری درباره محدودیت‌های خوزستان به او اختیار تام داده است، می‌افزاید:‌ «این محدودیت‌ها فعلا به‌مدت یک هفته اجرا می‌شود و بعد درباره استمرار آن تصمیم‌گیری خواهد شد.»
بنابر اعلام ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا، در خوزستان هم مرزهای این استان با کشور عراق برای تردد مسافران تا ۲۰اسفند مسدود است و برای بعد از این تاریخ نیز تصمیم گرفته خواهد شد.
با توجه به مصوبه مسئولان خوزستان، ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از استان ممنوع است. همچنین ورود به شهرهای قرمز و خروج از شهرهای قرمز به‌صورت درون استانی هم ممنوع اعلام شده است.
طبق اعلام فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۱۹۹بیمار مبتلا به ویروس کرونا در یک هفته گذشته در خوزستان فوت کردند. این درحالی‌که ۲هفته پیش رقم فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان ۱۳۲نفر بود.
همچنین روند روزانه مراجعه افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان در 3هفته اخیر از 1400نفر به 2500نفر و روند روزانه بستری بیماران مشکوک از ۱۳۷نفر به ۳۱۵نفر افزایش یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید