• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 17 اسفند 1399
کد مطلب : 126101
+
-

تلاش برای بازگشت به جمع حرفه‌ای‌ها

سهیل واحدی، قهرمان اسنوکر جهان را شکست داد. او برای ماندن در جمع حرفه‌ای‌ها باید به پیروزی‌های بیشتر برسد

تلاش برای بازگشت به جمع حرفه‌ای‌ها

سهیل واحدی می‌تواند برای دوسال دیگر در بین حرفه‌ای‌های اسنوکر بماند؟ او در مسابقات اسنوکر آزاد جبل‌الطارق 2 پیروزی به‌دست آورده و در تلاش است با پیروزی‌های بیشتر خودش را در بین حرفه‌ای‌ها نگه دارد. مهم‌ترین پیروزی او تا دیروز شکست‌دادن قهرمان سابق جهان بود. واحدی که در مرحله اول مایکل وایت را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد، در مرحله دوم در یک رقابت حساس مارک ویلیامز، قهرمان 3دوره جهان را حذف کرد. ویلیامز که درحال حاضر رنک13 جهان است، 2سال پیش برای آخرین‌بار به قهرمانی جهان رسیده بود. واحدی با رنک97، ویلیامز ولزی را 4 بر 3 برد. او عصر دیروز با تام‌فورد بازی داشت.
کامران شهلا، سرمربی تیم ملی درباره اهمیت پیروزی واحدی می‌گوید: «این مسابقات رنکینگ است و از این نظر اهمیت دارد. سهیل هم برای اینکه در بین حرفه‌ای‌ها بماند نیاز دارد که بازی‌هایش را ببرد تا رنکش بالا برود. او امسال فصل مسابقات را خوب شروع نکرد و تازه الان موتورش روشن شده. درست است که دیر شده، اما دارد خوب بازی می‌کند. سهیل باید مقام بالایی بیاورد تا بتواند در جمع حرفه‌ای‌ها بماند.» 
مسابقات‌ حرفه‌ای‌ها بالاترین سطح مسابقه‌ در اسنوکر است، بالاتر از مسابقات جهانی. شهلا می‌گوید: «بازیکنان برای اینکه در جمع حرفه‌ای‌ها بمانند، هر دو سال یک‌بار رنک‌شان بررسی می‌شود. این دو سال برای سهیل رو به اتمام است. رنک او باید بین یک تا 64 باشد تا باز هم بتواند با حرفه‌ای‌ها مسابقه بدهد.» 
حسین وفایی، دیگر اسنوکرباز ایران است که در جمع حرفه‌ای‌ها بازی می‌کند. البته او در جمع 20نفر اول است و مشکلی برای بالابردن رنکینگ ندارد. مسابقات جبل‌الطارق۲۰۲۱ در میلتون کینز انگلستان برگزار می‌شود و جایزه نقدی ۲۵۱هزار پوندی دارد. کسی که به قهرمانی برسد، ۵۰هزار پوند جایزه می‌گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید