• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 16 اسفند 1399
کد مطلب : 126031
+
-

سیدحسن خمینی:

یکدست شدن حاکمیت به ضرر کشور است


  سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: معنای رفع گسست نسلی این نیست که نسل امروز هر آنچه قبلی ها انجام داده اند را بگوید درست است. رفع گسست نسلی به این است که شما از اشتباهات گذشته درس بگیرید و دوباره تکرار نکنید. 
به گزارش جماران،حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن‌خمینی در نشست گفت و گوی بین نسلی در حسینیه جماران؛ گفت: اگر کسی فکر کند یک تنه 
می‌تواند همه مشکلات را حل کند و یا نسلی فکر کند اگر ما بر سر کار بیاییم همه جا را گلستان می کنیم، درست نیست. اگر دیدید جهت حرکت درست و سرعت متناسب است، بپذیرید. اینکه ما فکر کنیم همه کارها را می توانیم انجام بدهیم، ان‌شاء الله مصلح کلّ می آید و همه کارها را حل می‌کند. ما هم به اندازه وسعمان حرکت می‌کنیم.
 وی ادامه داد:اگر امام (ره) و انقلاب به جوانان بها داد برای این بود که آرمان جوانان در آستانه انقلاب چیزهایی بود که انقلاب پاسخ به آنها بود. البته مدیرانش هم جوان بودند اما علت اینکه این حکومت بها دهنده به جوانان بود این بود که امام بازگو کننده آرمان جوانان در آستانه انقلاب بود.
همچنین تولیت حرم امام‌خمینی(ره) در دیدار با دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در حرم امام خمینی با بیان اینکه انتخابات بحث مهمی در کشور است، گفت: باید بسیار به این موضوع فکر کنیم که آیا نفع کشور در حاکمیت یکدست است یا اینکه به نفع کشور است که حاکمیت یکدست نباشد و چندصدایی حاکم باشد. تلقی من این است که در شرایط موجود هر یکدست‌شدنی در حاکمیت به ضرر کشور است و چندصدایی برای ما یک فرصت است. حسن خمینی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت عمومی بالا گفت: من معتقدم رهبر انقلاب واقعا این را قبول دارند که شرط عبور از هر بحرانی با رأی، مشارکت و حضور مردم است و هیچ راهی جز این نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید