• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125796
+
-

آغاز به‌کار پویش #یک_نهال_یک_زندگی

نکته روز
آغاز به‌کار پویش #یک_نهال_یک_زندگی

سالانه در ایران بین 5 تا 8هزار مورد مرگ مغزی ثبت می‌شود که براساس نرخ جهانی، نیمی از این موارد قادر به اهدای عضو هستند.
با این حال، متأسفانه آمار اهدای عضو سالانه در کشور تنها یک سوم مقدار مورد انتظار است. این در حالی است که روزانه بین 7تا 10هزار بیمار نیازمند به پیوند اعضا به‌علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.
براساس تحقیقات به عمل آمده، هم‌اکنون حدود 9هزار خانواده با گذشت و ایثار وصف‌ناپذیر، رضایت به اهدای عضو اعضای بدن عزیزان خود داده‌اند و باعث نجات یافتن حدود 70هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا از رنج و درد بیماری شده‌اند. از این رو، انجمن اهدای عضو ایرانیان با هدف ترویج و تشویق خانواده‌ها به اهدای عضو و نیز زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره اهدا‌کنندگان عضو و قدردانی از خانواده ایشان پویش مردمی کاشت نهال را همزمان با 15اسفند روز درختکاری برگزار می‌کند.
هرهموطن می‌تواند به یاد آنها که جان به دیگران هدیه دادند، با کاشت نهال و ارسال ویدئوی کوتاه و بیان احساس خویش از این اقدام خطاب به خانواده‌هایی که با ایثار خود به یک تا 8بیمار نیازمند حیاتی دوباره بخشیدند به نشانی WWW.EHDACENTER.IR در پویش شرکت کند.همچنین هشتگ اصلی پویش در فضای مجازی #یک_نهال_یک_زندگی است و علاقه‌مندان می‌توانند با ذکر این هشتگ و تک کردن صفحه رسمی انجمن به نشانی @ehdacenter.ir ویدئوی کاشت نهال خود را انتشار دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :