• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125743
+
-

«تاج» در صدر، «بورات» در اوج

سرزمین کوچ‌نشینان در هفتاد و هشتمین گلدن‌گلوب درخشید

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

مراسم گلدن‌گلوب امسال به‌صورت آنلاین در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس به میزبانی«تینا فی» و «ایمی پوهلر» برگزار شد. سریال «تاج» و بازیگران این سریال مهم‌ترین جوایز این دوره از گلدن‌گلوب را دریافت کردند. کلوئه ژائو نیز پس از 40سال به‌عنوان بهترین کارگردان زن در گلدن‌گلوب انتخاب شد و جایزه بهترین فیلم درام نیز به «سرزمین کوچ‌نشینان» اثر همین کارگردان رسید. فیلم «بورات 2» نیز همانگونه که پیش‌بینی می‌شد جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرد و «ساشا بارون کوهن» بازیگر نقش «بورات» نیز توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را به‌خود اختصاص دهد. مطابق پیش‌بینی‌ها «چادویک بازمن» بازیگر فقید سینما نیز توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را به‌دلیل بازی در فیلم«ما رینی باتم» به‌خود اختصاص دهد.

سخنان برندگان اصلی گلدن گلوب
کلوئه ژائو، برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین کارگردان و دومین برنده زن این جایزه، در سخنانی به‌صورت آنلاین گفت: من از همه شما که امکان ساخت آنچه عاشقش بودم را فراهم کردید، تشکر می‌کنم. من عاشق فیلمسازی و روایت کردن داستان‌ها از طریق فیلم‌ها شدم چرا که می‌خواستم شرایطی ایجاد کنم که در کنار هم بخندیم و گریه کنیم، از یکدیگر چیز یاد بگیریم و نسبت به هم رحم و شفقت و دلسوزی بیشتری داشته باشیم.
ساشا بارون کوهن که به‌دلیل ایفای نقش در فیلم بورات 2، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش فیلم موزیکال یا کمدی شده است در سخنانی با اشاره تلویحی به اینکه در این دوره از گلدن‌گلوب هیچ‌یک از اعضای «انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود» سیاهپوست نیستند، گفت: از همه اعضای سفیدپوست انجمن خبرنگاران بابت این جایزه تشکر می‌کنم.
او در ادامه با اشاره تلویحی به ادعاهای رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر انجام تقلب در انتخابات اخیر این کشور گفت: دونالد ترامپ نیز که در رأی‌گیری این بخش شرکت داشته ضمن عدم‌پذیرش نتیجه آرای انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود، ادعا کرده است که تعداد زیادی از افراد مرده نیز در این بخش رأی داده‌اند.
«اما کارین» که در سریال تاج در نقش پرنسس دایانا ظاهر شده و در هفتادوهشتمین دوره گلدن‌گلوب به‌خاطر ایفای نقش در این سریال جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام را از آن خود کرده، نیز در سخنانی به‌صورت آنلاین گفت: از همه شما تشکر می‌کنم و از پرنسس دایانا نیز بابت اینکه به من یاد داد بدون درنظر گرفتن هیچ معیاری نسبت به همه احساس شفقت و دلسوزی داشته باشم، خیلی سپاسگزارم.
«جاش اوکانر» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام به‌دلیل ایفای نقش در سریال تاج نیز گفت: من خیلی خوش‌شانس هستم که توانسته‌ام در این سریال تاریخی ایفای نقش کنم، امروز خیلی از مردم نمی‌توانند کار کنند و(به‌دلیل شیوع کرونا) تنها و منزوی شده‌اند. امیدوارم همه ما مسئله حفظ بهداشت ذهنی در این دوره را جدی بگیریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید