• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125701
+
-

خبرهای کوتاه

   به دنبال خودکفایی در تولید انسولین قلمی هستیم
سخنگوی سازمان غذا و دارو، در ارتباط با اینکه چرا شاهد کمبود انسولین قلمی در کشور هستیم، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، کیانوش جهانپور درباره کمبود انسولین قلمی، گفت: اکثر انواع انسولین در بازار موجود و بعضاً هم انسولین بیوسمیلار تولید داخل و برندهای مشابه موجود است. دیابتی‌هایی که فقط یک نوع برند خاص از انسولین را مصرف می‌کنند می‌توانند از مشابه داخلی استفاده کنند و در مواردی که وجود ندارد از سامانه «تی تک» نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت خود جست‌وجو تا انسولین را تهیه کنند. جهانپور ادامه داد: موضوع کمبود مقطعی انسولین قلمی شامل همه انواع انسولین نیست، گاهی یکی دو مورد از این اقلام دیر به کشور می‌رسد که دچار کمبود مقطعی می‌شویم و با تلاش‌های صورت گرفته تا حد ممکن سعی بر رفع آن داشته‌ایم. 

   پوشش درمان تکمیلی فرهنگیان ابلاغ شد
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، بخشنامه پوشش درمان تکمیلی فرهنگیان را به استان‌ها ابلاغ کرد. به گزارش ایسنا در متن این بخشنامه آمده است: فرهنگیانی که طی سال گذشته پوشش بیمه تکمیلی حوزه ستادی(طرح صندوقی) بوده‌اند باید به تعداد افراد تحت پوشش حق بیمه تکمیلی از فیش حقوقی آنها کسر شود. همچنین فرهنگیانی که تغییری در اطلاعات افراد تحت تکفل آنها به‌وجود نیامده کمافی‌السابق تحت پوشش خواهند بود. براساس این اطلاعیه، تمام فرهنگیان باید با مراجعه به نشانی اینترنتی https://rasatpa.ir/sso/login?service نسبت به بررسی پوشش بیمه تکمیلی خود و افراد تحت پوشش‌شان اقدام کنند.

   دفترچه و کارتی جایگزین دفترچه بیمه‌ها نمی‌شود
سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: صدور دفاتر درمانی سازمان تامین اجتماعی در شعب و کارگزاری های این سازمان از اول اسفند متوقف شده است و هیچ دفترچه و یا کارت جدیدی جایگزین دفاتر درمانی فعلی نمی شود. به گزارش ایسنا، بر اساس این اطلاعیه، بیمه شدگان و بازنشستگانی که برگه های دفاتر آنها به اتمام می رسد می توانند با همراه داشتن یکی از مدارک معتبر( کارت ملی، شناسنامه،برگه اول دفترچه بیمه) به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: دفاتر درمانی سازمان تامین اجتماعی بتدریج حذف می شود و دفاتر درمانی فعلی نزد بیمه شدگان تا آخرین برگ آن اعتبار دارد و قابل استفاده است. پس از اتمام دفاتر درمانی، درخواست می شود بیمه شدگان به شعب و کارگزاری ها مراجعه نکنند زیرا از اول اسفند دفترچه جدید صادر نمی شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید