• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 11 اسفند 1399
کد مطلب : 125661
+
-

‌پرداخت سود سهام عدالت در بهمن‌ماه چه شد؟

مسئولان از مدت‌ها قبل وعده پرداخت سودسهام عدالت به روش غیرمستقیم دربهمن‌ماه را دادند ‌اما اکنون که اسفند به نیمه نزدیک می‌شود، خبری از واریز نیست.
رنجبر از تهران

   درختان خیابان رزمندگان در اصفهان نیازمند هرسند 
با وجود بارها تماس تلفنی با شماره ۱۳۷ شهرداری اصفهان برای هرس انبوه شاخه‌های خشک و مزاحم درختان در کوچه صفای 35واقع در خیابان رزمندگان در منطقه خانه اصفهان، شهرداری تاکنون اقدامی نکرده است و هر آن ممکن است حادثه‌ای ناگوار رخ دهد.
بلیغیان از اصفهان

  کارکنان بی‌انگیزه محصول مدیران ناکارآمد هستند
چندی قبل از کارم اخراج شدم و علت اخراج من بی‌انگیزگی در کار اعلام شد. درحالی‌که بیشترین سهم در ایجاد انگیزه را کارفرما باید داشته باشد که متأسفانه اینگونه نیست و مدیران شرکتی که در آن شاغل بودم کمترین انگیزه‌ای در پرسنل ایجاد نمی‌کردند. اگر بی‌انگیزگی من و امثال من واقعی باشد باید گفت تقصیر مدیران و روش‌های مدیریتی آنهاست.
کارمند اخراجی از تهران 

 حفاظ‌های فلزی حاشیه کارون همچنان سرقت می‌شوند
چندین بار در رسانه‌ها و به مسئولان نیز اعلام کرده‌ایم اما سرقت نرده‌های فلزی که حفاظ حاشیه رودخانه کارون در خرمشهر هستند، همچنان ادامه دارد و با استفاده از نور کم و قوانین قرنطینه کرونا و خلوتی کوچه و خیابان‌ها میزان این سرقت‌ها بیشتر شده و هر روز نرده بیشتری از حاشیه کارون سرقت می‌شود.
نصرتی از اهواز 

  پزشکان خاطره‌های بیمارشان را برای دیگران نگویند
به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی خاطره‌های بیماری و درمان بیماران مطرح می‌شود بدون اینکه به عاقبت این‌کار فکر کنند. حتی اگر نام بیمار یا محل بیمارستان ذکر نشود چه‌بسا خود بیمار آن مطلب را ببیند و شاهد حجم زیاد تمسخر یا گوشه و کنایه‌های سایر کاربران باشد و اعتمادش به پزشک و درمان نابود شود.
وجدانی از تهران


پاسخ مسئولان
جاده خیرآباد به زنجان در دست تعریض و بهسازی است

روابط‌عمومی سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «جاده خیرآباد به زنجان ایمن نیست» در ستون با مردم پاسخ داده است:«محور ترانزیتی زنجان – قزوین حدفاصل تقاطع سه‌راهی طارم تا سه‌راهی سلطانیه به ویژه در محدوده روستاهای یوسف‌آباد و خیرآباد از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در دست بهسازی و تعریض است که اخیرا به جهت لزوم اجرای لایه‌های زیرسازی حفاظ آبروهای موجود توسط پیمانکاران مربوطه جمع‌آوری و با علائم مورد نیاز آشکار‌سازی‌ شده است و همچنین اکثر علائم و حفاظ‌های محور مذکور تامین شده و خط‌کشی آن در سال‌جاری تجدید شده است.»

سوال از شما ،پیگیری از ما

اگر شما هم در مورد قبض عوارض و پسماند و مبنای محاسبه آنها اطلاعات کافی ندارید، سؤال و پیگیری امروز همشهری را بخوانید.
سؤال: قبض عوارض و پسماند براساس چه قانونی صادر می‌شود؟ فرق پرداختن و نپرداختن به‌موقع آن چیست؟ چرا در مورد بدحساب‌ها اعمال قانون نمی‌شود؟ جوایز خوش‌حسابی آن چگونه تعلق می‌گیرد.
سؤال تعدادی از شهروندان تهرانی

پیگیری همشهری: مبلغی که به‌عنوان عوارض نوسازی به مودیان تعلق می‌گیرد براساس قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال 1347است. مبلغ درج شده در قبوض نیز براساس محیط و منطقه جغرافیایی ملک و سایر پارامترهای تعیین شده در قانون ‌است.‌
محمد ‌گودرزی، مدیر روابط‌عمومی اداره کل‌ تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: طبق قانون شهرداری تهران، جوایز ویژه‌ای برای مودیان خوش‌حساب خود درنظر گرفته است. این جوایز که قرعه‌کشی آن در تاریخ مردادماه انجام شده بود، به 11هزار نفر از مودیان خوش‌حساب و مسئول سال گذشته تعلق گرفت، بنابراین بین آنهایی که عوارض نمی‌پردازند و آنهایی که خوش‌حساب هستند تفاوت بسیاری است.
گودرزی یادآوری می‌کند: برای پرداخت این ارقام طبق مصوبه شورای شهر و براساس بسته «محرک اقتصادی شهرداری تهران» به افرادی که تا تاریخ 31مرداد عوارض خود(اعم از نوسازی، پسماند، کسب و پیشه و خودرو) را پرداخت کرده‌اند به قید قرعه‌ جوایزی تعلق گرفت. علاوه بر آن به میزان 18درصد برای عوارض کسب و پیشه برای سال‌جاری تخفیف خوش حسابی لحاظ شد.  همچنین تسهیلات ویژه‌ای برای کسانی که از سالیان پیش موفق به پرداخت عوارض‌ کسب و پیشه خود نشده‌اند درنظر گرفته شده و آنها می‌توانند با همان نرخ قبلی عوارض خود را پرداخت کنند و 10درصد بخشودگی نیز به کلیه معوقات آنها تعلق می‌گیرد. وی ادامه می‌دهد: از آن سو شهروندانی که به‌موقع عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند، از 10درصد جایزه خوش‌حسابی عوارض نوسازی محروم و علاوه بر آن 9درصد جریمه دیرکرد هم در سال آینده برایشان محاسبه و اعمال می‌شود که این محاسبه به‌صورت روز شمار خواهد بود. در واقع این افراد زیان 19درصدی عوارض خود را در سال بعد پرداخت خواهند کرد. راه بهره‌مندی از جوایز خوش‌حسابی همچنان باز است و چنانچه قبوض و عوارض خدمات خود را تا تاریخ 30اسفندماه پرداخت کنید همچنان می‌توانید تخفیف بگیرید. برای پرداخت عوارض کسب و پیشه، پسماند، نوسازی و خودرو هم می‌توانید به سامانه تهران من مراجعه کنید و با سایر مزایای پرداخت به‌موقع عوارض آشنا و از آنها بهره‌مند شوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید