• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12554
+
-

میزبانی تور جهانی جودو در جوار حافظ

شیراز ساعت 18 روز پنج شنبه در جوار حافظیه میزبان تور جهانی جودو می‌شود

ورزش
میزبانی تور جهانی جودو در جوار حافظ




میثم حجتی| شیراز - خبرنگار:

تور جهانی جودو، فردا پنج شنبه 30‌فروردین روبه روی آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد. این تور آموزشی و تبلیغاتی از سوی اتحادیه جهانی جودو به منظور آموزش، تبلیغ و مستند سازی از نقاط پررنگ در رشته جودو و کوراش در تاریخ 25 فروردین ماه وارد کشور شده است.

ایران سومین کشور میزبان این تور است و این گروه اعزامی در اول و دوم اردیبهشت ماه بعد از بازدید از 7‌استان البرز، اصفهان، تهران، فارس، مازندران، همدان و خراسان رضوی در خراسان شمالی اقامت خواهند داشت. این گروه شامل 2 ورزشکار قهرمان المپیک خانم «جورس رامانه» و آقای «میکلس انگاری» به مدیریت «نیکولاس مستر» به همراه 2‌فیلمبردار است که مستند آنها از شبکه‌های جهانی پخش خواهد شد. 

این مستندسازی از سوی فدراسیون جهانی صورت گرفته است و فدراسیون جودو و کوراش کشور توانسته با ارتباطاتی که دارد این برنامه را ترتیب دهد. فیلم‌های تهیه‌شده، در گرند پری و گرند اسلم ها و شبکه‌های جهانی به نمایش گذاشته می‌شوند. این برنامه در شیراز از ساعت 18 فردا در جوار حافظیه آغاز خواهد شد.


دستاوردهای تور جهانی جودو برای فارس

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های ورزش شیراز در تور جهانی جودو استفاد شود، می‌گوید: این برنامه پیش از این در اماکن تاریخی و سیاسی شاخص دنیا و با حضور روسای جمهور و سایر شخصیت‌های تراز اول کشورهای میزبان اجرا شده است.
«حیدرعلی کامیاب» به زمینه‌های بهره برداری از این رویداد ورزشی اشاره می‌کند و می‌افزاید: برگزاری تور جهانی جودو به معرفی و گسترش فرهنگ والای فارس و شهر شیراز در جهان کمک شایانی می‌کند.
وی معرفی و حضور مدال آوران برجسته فارس را یکی از برنامه‌های مؤثر تور جهانی جودو می‌داند و اضافه می‌کند: در این رویداد جهانی می‌توانیم با برنامه ریزی برای حضور امید نوروزی و ساره جوانمردی قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی، همچنین ورزشکارانی مانند سعیدرضا کیخا چهره توانای ژیمناستیک، جنبه‌های افتخارآفرینی استان به خصوص شیراز را به رخ جهانیان بکشیم.

کامیاب بر اهمیت دستاوردهای تور جهانی جودو تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: برای شناخت بیشتر مردم و حاضران در برنامه از میهمانان، می‌توان تمهیداتی اندیشید تا به اهداف مورد نظر دست یافت و دستاوردهای بیشتری نصیب استان کرد.
وی جایگاه ورزش فارس در کشور را درخشان ارزیابی می‌کند و می‌گوید: بارها شاهد بوده‌ایم که هم در عرصه قهرمان پروری و هم در میزبانی این قبیل رویدادهای ورزشی، تمام توان دست اندرکاران برای سربلند کردن نام پرآوازه فارس به کار بسته شده است.


بازتاب جهانی

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نیز به بازتاب جهانی تور جودو در شیراز اشاره می‌کند و می‌گوید: تور جهانی جودو بازتاب زیادی در سطح جهان برای استان به خصوص شهر شیراز خواهد داشت و می‌تواند مانند ماراتن پارس و یا جام جهانی کشتی فرنگی تأثیر بسیار مثبتی از این دیار در ذهن جهانیان به جای بگذارد.

«اردشیر حسن زاده» از آمادگی اداره ورزش و جوانان شیراز برای برگزاری این رویداد ورزشی خبر می‌دهد و می‌افزاید: تمام تمهیدات اندیشیده خواهد شد تا نام پرافتخار شیراز همچون گذشته در سطح جهان به نیکی برده شود. وی با بیان اینکه نیاز به تبلیغات در کنار توسعه ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد، اضافه می‌کند: از هر فرصتی که بتواند جایگاه ورزش شیراز را در مجامع بین المللی نشان دهد، استفاده خواهیم کرد.


حضور عموم مردم آزاد است

رئیس هیات جودوی شهرستان شیراز که از مربیان بنام ملی این رشته ورزشی نیز به شمار می‌رود از تور جهانی جودو به عنوان برنامه‌ای با بازتاب تبلیغاتی گسترده یاد می‌کند و می‌گوید: این برنامه توسط فدراسیون جودو به ما اعلام شد و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم میزبانی آن را بر عهده بگیریم. 

«محمد جناب زاده» با اعلام اینکه این قبیل رویدادها در اماکن مهم و یا تاریخی کشورهای مختلف برگزار می‌شود از اهمیت قابل ملاحظه آن خبر می‌دهد و می‌افزاید: انتخاب حافظیه با توجه به هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی آن می‌تواند پیامدهای مثبتی را برای کشورمان به همراه داشته باشد. وی شرکت عموم مردم را در تور جهانی جودو آزاد اعلام می‌کند و می‌گوید: این تور به نوعی می‌تواند در معرفی و استعدادیابی رشته جودو نیز تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. جناب زاده با اشاره به اینکه تور جهانی جودو جنبه نمایشی و تبلیغاتی نیز برای این رشته ورزشی دارد، اضافه می‌کند: مخاطبان اصلی این برنامه علاوه بر مربیان و داوران، جودوکاران رده‌های پایه و هنرجویان جدید نیز هستند. 

وی به دیگر مخاطبان این رویداد اشاره می‌کند و می‌افزاید: آنانی که می‌خواهند وارد رشته جودو شوند مانند دانش آموزان نیز می‌توانند از تور جهانی جودو استفاده کنند. جناب زاده در خصوص مستندسازی این برنامه نیز می‌گوید: گروه از تمامی برنامه‌هایی که هر استان در حاشیه این تور برگزار می‌کند، فیلمبرداری می‌کند و هر استان می‌تواند با بهره‌گیری از این فرصت به معرفی ورزش، همچنین دیگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود بپردازد چرا که این برنامه بازتاب گسترده‌ای در سراسر جهان خواهد داشت. وی به تشریح رویکرد مستندسازان گروه اعزامی می‌پردازد و ادامه می‌دهد: این گروه علاقمند است از برنامه‌ها یا رسوم و یا هر چیز جالب و ناشناخته مناطقی که می‌روند هم مستند تهیه کند و این رویکرد می‌تواند فراتر از تشک جودو باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید